Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DM800 går svart

  1. #1

    DM800 går svart

    Ett par tre gånger i veckan blir bilden svart medan ljudet rullar på klanderfritt. Jag trycker standby två snabba så rullar det på med både bild och ljud igen. Någon som stött på detta tidigare på något sätt? Idéer vad det kan bero på? Imagerelaterat eller kanske mer troligt hårdvarurelaterat?

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rocky Visa inlägg
    Ett par tre gånger i veckan blir bilden svart medan ljudet rullar på klanderfritt. Jag trycker standby två snabba så rullar det på med både bild och ljud igen. Någon som stött på detta tidigare på något sätt? Idéer vad det kan bero på? Imagerelaterat eller kanske mer troligt hårdvarurelaterat?
    Min bil är trasig, hur lagar jag den? :whistle:

    Ontopic, har du kortet i boxen eller kör du CS?
    Vilken image och vilken softcam?

  3. #3
    Löjla dig inte. Jag ställde frågan ganska allmänt för att få grepp om huruvida det är vanligt eller inte. Vidare om idéer fanns till vad det rent tekniskt kunde bero på.

    Jag har vidare dragit slutsatsen att CS och cam är obetydligt eftersom det är boxen som slutar skicka videosignal, TV:n säger alltså no signal. Två standby så rullar det igen. Dessutom så matar den fortfarande ljud, vilket den inte gör på relativt många kanaler om det vore en eventuell CS-problematik.

    Jag vet inte varför jag lyckades posta i CD-forum. Admin/mods får gärna lägga tråden i Derambox-tråden. Tror jag missade då inlägget skrevs i en iFån.

  4. #4
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    tappar du kontakt med din kortserver, eller är det boxen som går i nån sorts standy?
    men då borde nog ljudet försvinna också =/

  5. #5
    razorx
    Gäst
    Låter som ett värmeproblem tycker jag. Har du köpt den från mydalle kanske?

  6. #6
    Precis. Det är inget kortserver problem för då ser det ut på annat sätt. Bilden blir svart, TV:n säger ingen signal osv. Fast igår fimpade jag TV:n och slog på den igen och då rullade det på igen så nu är jag osäker om det är boxen eller TV:n. Ska prova att byta HDMI ingång på TV:n. Jag har också funderat på värmen.

    Nej den är inte köpt på mydalle. Jag har haft den 1½ år eller så och det är bara på senaste tiden (senaste imagen) som detta förekommit.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kan vara HDMI-kabeln också. Ev. kanske kabeln bara behöver tryckas till lite. Jag hade en box där HDMI-kabeln glappade ibland och det blev som du beskriver.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Det du beskriver händer mig också ibland. Har inte med CS att göra. har bytt kabel till dyrare variant utan att det hjälpte. Tvn tappar signalen helt plötsligt. Det räcker med att off/on så kommer bilden tillbaka och allt fungerar utan problem.

Liknande ämnen

  1. Svart fjärr till DM800?
    Av moonroy i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 11:09
  2. Svart i rutan dm800
    Av nrjansson i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 06:31
  3. Svart i rutan enligt digisat (DM800)
    Av umbro i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 08:59
  4. DM800 gemini2-400-dm800-secondstage-69
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 07:51
  5. m2 = svart
    Av rottweiler i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-09-04, 16:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss