Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Bygga hus och sätta upp nätverk

  1. #21
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Jag köpte en 100m rulle oskärmad installationskabel på kjell.
    Rust Never Sleeps

  2. #22
    Det finns snygga/enkla uttag som ger två kontakter. Ska du ha fler än så kan du ta en titt på infälld patchpanel.

  3. #23
    jag gjorde så att jag drog 2st cat 6 till varje uttag. Ett uttag bakom tvn, (skulle satt dubbelt alltså 4 uttag), ett till varje rum och i kök och matplats. satte uttag i alla rum även i tvättstugan. Sedan drog jag alla kablar i väggen in till en stor garderob där jag satte en patchpanel för varje uttag. Sedan satte jag dit router, bredbandsmodem, Nas, Iptelefonimodem, larm och Cs server. Nu kan jag styra varje uttag precis till vad det ska användas för, Data eller Telefon. Satte in Ip telefon så jag kan använda alla uttag för telefon om jag skulle vilja ha det. Funkar faktiskt riktigt bra och är enkelt att styra. men kom ihåg att dra nog med uttag för tv platsen bara, börjar va gott om förbrukare...
    Glöm Inte dra tråd för larm!

Liknande ämnen

  1. Bygga HTPC
    Av ElFeo i forum HTPC
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 18:26
  2. bygga HTPC
    Av dr00pyd i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 10:33
  3. Bygga kabelvision box...
    Av m_johan84 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 19:57
  4. Ska ni bygga ut huset?
    Av Thåström i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 11:29
  5. bygga dator
    Av Megaman i forum Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-25, 18:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss