Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: hjälp dm500hd

  1. #11
    perfekt .... :lol:

  2. #12
    Hur gick det i helgen ?? fick du ihop det ?? :errf:

    /P

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    nej du, det går åt hel*ete rent ut sagt.. CS å så funkar "nog" fint för ja är uppkopplad mot servern och så, men det är problem med satellitinställningarna. jag kan inte se några svenska kanaler. dock kan jag se gratiskanaler från Polen/Ryssland etc.. (dom få som finns)

    i tre dar har jag suttit nu och jag fattar verkligen noll, vad ska jag göra=?? skillnaden som jag märkt mellan kanalerna jag kan se är att dom har horisontal polarisation medans dom svenska är har vertikal polarisation. kollar jag satfinder så ser jag att jag har stark signal om den mäter vid horisontal medans vertikal mest flimrar.. men när jag frågar en annan kille om det kan vara problemet så säger han att det inte har någon betydelse?!?!
    AGC som ändast ligger på 8-9 % ska heller inte ha någon betydelse, och eftersom jag kan se kanaler i polen så antar jag väl att det är så.

    jag har för övrigt bytt ut satellites.xm med denl från filarkivet, jag säger nu att jag flashar om den med en annan image.
    är det någon som kan hjälpa mig så vore jag otroligt tacksam för nu orkar man ju snart inte mer ;(

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    nu fick jag det att funka.. var bara jag som var inkompetent i området.. trodde inte gratiskanalerna krävde koder. först installerade jag mgcamd, sen bytte jag ut satellites.xml med den från filarkivet (i tubox). la även in en newcamd.list i usr/keys.. gjorde en kanalsökning och "slog på" mgcamd. kom igång direkt! du (pengo01) får fråga om du har problem, kanske jag kan vara till nån hjälp.

  5. #15
    Hej ! har inte haft tid förrän nu att inst. burken...
    men får det inte att lira.... blir tokig har gjort om det gång på gång, tror inte jag missar nåt( men nåt måste det ju vara)
    när jag inst och confat upp burken och ska synca kanalerna så hoppar staplarna som om de vore tokiga, ändå fungerar en 500s på samma tåtar så parabolen måste ju stå rätt???? fattar inget...

    kan du skriva ner dom steg du gjorde och vilka versioner du använde när du fick det att funka, tacksam för svar....

    vm börjar snart............

    /pengo

Liknande ämnen

  1. Dm500HD och NAS
    Av tokper i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-12-16, 18:16
  2. Hjälp!! DM500HD
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 10:08
  3. DM500hd
    Av burnoutovic i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 22:50
  4. dm500hd mkv + srt?
    Av bbra2000 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 10:10
  5. Dm500hd
    Av bpl i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 22:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss