Citat Ursprungligen postat av kanonkurtan Visa inlägg
Liten fråga ang. MP osv. Hur funkar det att zappa runt? Byggde en burk på PC för ett par år sedan, men den blev SEG. Visst, det funkade, men kanalbytena tog ju 30 sekunder!!!
( Körde BOXER)
Jo.. det funkar men man får ha lite tålamod. Det tar inga 30 sekunder när man väl har lyckats får en kodad kanal att funka. Ligger väl på någon skund nu när väl tunern är aktiv korrekt.

Citat Ursprungligen postat av kanonkurtan Visa inlägg
Så jag övergick till en DB 800. Hur är det idag? Minimi-krav på minne osv??
Funkar de nya MPEG-4 kanalerna bra mot en NEW-CS att koda av?? Funkar ju inte i DB...
Har inte provat MPEG4 då jag delar mitt kort med SmartWi till andra aparater som inte klarar MPEG4 idag.
Byggde en maskin som skall klara allt och lite till så för min del har jag tagit i överkant(minst sagt)
Det jag vet är att maskinen ser MPEG4 test bilden, men den är inte kodad om jag förstår allt rätt. Och tyvärr verkar ju inte boxer ha nån kanal som dom sänder kodad i MPEG4 utan att man först har aktiverat mpeg4.. och det gör ju testanded lite som ett hasardspel.

Vidare kan nämnas att jag just nu har ett schema jobb som bootar om maskinen varje gång den kommer upp från Hibernate eller Standby för att tunern skall initieras korrekt.. inte helt hållbart men det funkar för nu - har redan lagt alldeles för mycke tid och pengar på denna lösning redan så får nog lite det vara så en stund..