Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Avstängning av ström

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Haha....den dag då Matkoh skulle erkänna att en Linuxburk hänger sig kommer aldrig att inträffa.

    Är väl bara jag som haft otur förmodligen....

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jag har inget till övers för matkohs religösa mässande om linux hit och fönster dit, känns både otroligt drygt och otekniskt att han inte vet mer här i världen, men för att återgå till ämnet så är det oerhört svårt att hänga en linuxdist så du inte kan komma åt den alls. Hänger sig processer så är det mycket enkelt att döda dem separat i linux och sen starta upp dem igen, omstart av en linuxmaskin i min värld innebär strömavbrott eller maskinvaruförändring.

    jag fortsätter säga det jag sagt hela tiden,

    Windows är ett utmärkt desktopverktyg, linux, oavsett dist och fönsterhanterare, är näst intill uselt till detsamma.

    Windows är uselt som server, linux är, oavsett dist, utmärkt till detsamma.

    Jag skulle aldrig "överleva" om jag bara fick välja det ena :P

    Angående DB så brukar mina kloner hänga sig helt så jag måste döda strömmen, men det är väldigt sällsynt på mina orginalboxar, tror det kan vara värmerelaterat
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Kanske bäst att tillägga att ingen av mina boxar hängt sig utan att jag gjort något speciellt. Vid normalt användande, dvs se på tv, hänger den sig aldrig.

    Det är ju i samband med installationer av images och plugins mm mm saker kan gå snett. Eller som Matkoh kanske skulle uttryckt det, när man gjort fel! Liksom jag själv är det många som inte har Linuxkunskaper och därför gör "fel" när man konfigurerar t e x mountningar och liknande. Detta är såklart inte nåt fel i Linux, bara ett faktum att det händer.

    Jag ser det egentligen inte som något större problem heller för det är som sagt bara att göra en "norsk". Men den Dreamboxägare som ALDRIG råkat ut för detta tror jag ljuger eller så har han aldrig meckat med boxen. :P

    Nog diskuterat om detta från min sida.

Liknande ämnen

  1. Ingen ström på LNB utgången på DB 600
    Av Bamse i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 15:30
  2. Ström i antennen från väggen ??
    Av Taxitaxi i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:26
  3. spela in transport ström .ts ?
    Av PrOsOn i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 16:17
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 20:01
  5. Ström till motor
    Av rishult i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-09-28, 11:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss