Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 35

Ämne: Tankar från en nybörjare!

  1. #11
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pege63 Visa inlägg
    Jag har en DM800HD med GP4.7, SIM 2.01, BL75.

    Jag lekte lite med att testa nya image hit och dit för att se vilken som passade mig bäst.

    Mina frågor är följande.

    Alla image som jag laddar in måste vara patchade för SIM 2.01, BL75eller hur så klart?

    Vilka image kan jag ha utan några problem, vilken är bäst för en newbee?

    Jag får nu "no data on transponder, tome out treading PAT", beror detta på imagen?

    Jag får ingen GREEN SCREEN bara denna data "no data on transponder, time out reading PAT?

    Eller är detta en söndrig turner, green screen ger en söndrig turner det vet jag av sen tidigare.

    Hoppas på lite hjälp tack
    Då det gäller ditt felmeddelande så beror det nog på att du antingen har lite dålig mottagning eller att kanalen har flyttat, testa att finjustera parabol och gör en ny kanalsökning.

    Då det gäller image så har du uppfattat rätt, sen vilken image du skall ha som är lätt är ju svårt att svara på. Jag kör på Gemini 4.7 på min DM800 och jag tycker den är rätt så logisk men som med allt inom dreambox så är det en smaksak.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    Engelholm
    Inlägg
    71
    Så om jag vill köra in denna här nya Gemini2 v5.00 DM800HD.nfi.zip så måste jag patcha den för SIM2 BL75?

    Hur gör man då?

    Om man vill sen göra en backup, får man då med alla inställningar & kanaler så man slipper göra om allt igen?

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det går utmärkt att köra server och titta på samma box.

    Allt du behöver göra är att installera valfri image. Sedan laddar du ner och installerar följande fyra saker från menyerna i boxen:
    NewCS
    NewCS config
    mgcamd
    mgcamd config

    Efter det skall det bara vara att stoppa i programkortet och titta.

    Skall du sedan utöka med fler boxar får du gå in och editera i filen newcs.xml och lägga till en användare där.

    I den nya boxen installerar du bara:
    mgcamd
    mgcamd config
    och sedan måste du editera filen newcamd.list i den boxen så att den kopplar upp mot din server-box.
    Har gjort precis allt som står att man ska göra, flashat med gemni. Installerat
    NewCS
    NewCS config
    mgcamd
    mgcamd config

    Hittar kanaler men blir bara svart bild.
    Vad är felet?

  4. #14
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av KristianS Visa inlägg
    Har gjort precis allt som står att man ska göra, flashat med gemni. Installerat
    NewCS
    NewCS config
    mgcamd
    mgcamd config

    Hittar kanaler men blir bara svart bild.
    Vad är felet?
    Har du stoppat in kortet rätt väg?
    Och vilken kanaloperatör har du?

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    102
    Tackad
    2 gånger
    På mina 500 och 600 har jag kört PLi sen nåt år tillbaks. Körde Hydra från början, gick sen över till Gemini. Har varit helnöjd med framförallt OpenPLi.

    Köpte precis en 800, och gillade inte Gemini som låg förinstallerat. Tankade glatt hem OpenPLi för att konstatera att det inte alls var samma sak som på 5/600. Tog hem Black Hole och tycker att den verkar riktigt trevlig nu när jag vant mig.

    Att som nybörjare försöka patcha om images för att funka ihop med kloner känns lite väl tufft. Bättre att låta nån som kan det göra det i så fall. Kika t ex på http://www.dm800sim2.com/sim2/index.html för patchade images.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Har du stoppat in kortet rätt väg?
    Och vilken kanaloperatör har du?
    Med rätt väg menar du? chippet inåt uppåt?
    Canal Digital har jag.

  7. #17
    JJay
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av KristianS Visa inlägg
    Med rätt väg menar du? chippet inåt uppåt?
    Canal Digital har jag.
    jag har för mig chip neråt....

  8. #18
    JJay
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JJay Visa inlägg
    jag har för mig chip neråt....
    Vet du hur du tittar på loggarna för din kortserver?
    Det är isånna fall lätt att se va som händer när du stoppat in kortet... och mer vad som kan va fel..

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av JJay Visa inlägg
    Vet du hur du tittar på loggarna för din kortserver?
    Det är isånna fall lätt att se va som händer när du stoppat in kortet... och mer vad som kan va fel..
    Nej tyvär, jag har ingen aning hur man gör. Om jag t.ex sätter på tv4 så står det telenor under. Varför gör det det? har jag hamnat på en galen satelit eller?

    edit: ska jag köra thor3/5/6/intelsat10-02 (0,8) till canal digital? Borde ju vara rätt då han hittar alla kanaler,

  10. #20
    Detta börjar likna ett skämt. Vad fan är felet. Har provat många olika cams nu. Måste finnas någon som kan hjälpa mig?

Liknande ämnen

  1. Grundläggande tankar
    Av Shas i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 21:43
  2. Lite tankar.
    Av _age_ i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-05, 06:48
  3. [LÖST] Lite tankar...
    Av towei i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-03-24, 23:24
  4. [LÖST] Dum fråga från nybörjare.
    Av novice99 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-22, 20:30
  5. förlåt en dum fråga från en nybörjare...
    Av sweepdude i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-04-15, 22:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss