Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Två boxar, problem med viasat

  1. #1

    Två boxar, problem med viasat

    Hej
    Jag har ett märkligt problem. Den ena boxen hittar inte viasat kanaler om man inte har en viasat kanal inställd på den andra boxen. Om jag sedan byter kanal på "box 1" så tappar även box 2 mottagningen för viasat kanalerna. Är det någon som har nått tips vad det kan vara för problem. Jag har lnb med 2 utgångar och de är kopplad till varsin switch men kan dom störa varandra? de står ca 5 meter från varandra.

  2. #2
    de låter som du har ett huvud men två boxar
    för o kunna kolla på olika kanaler behöver du två huvuden eller ett dual(twin?)

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Så här ska det vara kopplat:
    http://www.satlex.org/sv/2participan...onf_2p_2s.html

    Är det så du har det?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Citat Ursprungligen postat av alexn72 Visa inlägg
    de låter som du har ett huvud men två boxar
    för o kunna kolla på olika kanaler behöver du två huvuden eller ett dual(twin?)
    Glömde du nämna att om man behöver två tallrikar om man ska ha två huvuden riktade mot samma satellit?
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av hannhimhe Visa inlägg
    Glömde du nämna att om man behöver två tallrikar om man ska ha två huvuden riktade mot samma satellit?
    Nu var det ju ett twin som nämndes och då räcker det med en tallrik
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Det står klart och tydligt "för o kunna kolla på olika kanaler behöver du två huvuden" vilket för en som inte är insatt kan leda till en mycket tråkig fredagkväll och vem vill det?
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  7. #7
    Text kan alltid misstolkas och gör det ofta, man kan tolka din som att man måste ha 2 tallrikar om man har 2 boxar och det behövs alltså inte, det var allt som jag ville förtydliga
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8

    Korrekt utrustning

    Hej
    Felet ligger inte i själva utrustningen. Jag har huvuden med två utgångar och separata switchar för resp. box och jag vet att felet inte ligger där. Kan det vara något annat som stör?

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om det nu är riktigt kopplat som du säger så måste det i så fall vara fel på Viasat-LNB.
    Prova att byta plats på Thor och Sirius LNB:na och se om felet flyttar sig till CD:s kanaler. I så fall är det fel på LNB.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    Men du har bild på Viasat på bägge boxarna samtidigt ibland, fram till att du byter kanal på en av dem?

Liknande ämnen

  1. Gsub problem på en del boxar
    Av Hugleik i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 14:57
  2. Vilka Viasat boxar kan man köra Canal Digital på?
    Av Ebicab900 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-20, 08:59
  3. Problem med två boxar på en parabol!!
    Av Kattenselma i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 09:53
  4. Problem med nya boxar?
    Av PEWwEe i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-05, 19:12
  5. Problem med två boxar samtidigt
    Av J1951R i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 20:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss