..så det är CD-boxen som inte gillar Alex?
..så det är CD-boxen som inte gillar Alex?
OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.
Om den nya CD-boxen klagar på att den inte kan paira sig med kortet så är det problem. Det finns inga servrar som har stöd för pairing-kommandona och därför kan man inte lägga in stöd för det i Alex (eller andra CS-klienter). Det är samma problem som för Comhems HD-boxar.
Ok, inget stort problem då jag huvudsakligen använder MediaPortal för TV-tittande.
OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.
Borde inte OSCam kunna lägga in det och även utöka protokollet så att det skulle funka? För OSCam utvecklas väl fortfarande eller hur?
Teoretiskt skulle det gå. Men jag har för mig att handskakningen för pairingen sker krypterat och då hamnar man i lite av samma problematik som för Boxer Mpeg4, dvs eftersom man inte känner till krypteringsnyckeln kan man inget göra även om man känner till protokollet. Men om någon löser detta så kommer det direkt att läggas till stöd för det i Alex.