Sidan 11 av 12 FörstaFörsta ... 9101112 SistaSista
Resultat 101 till 110 av 115

Ämne: Pairing Canal Digital

  1. #101
    Citat Ursprungligen postat av linus_sweden Visa inlägg
    Pinsamt, missade totalt just ditt inlägg i denna tråd. Lite lustigt dock att jag tillslut kom fram till samma sak. Det tyder nog på att jag hittat rätt tillslut.

    Lite tråkigt i sammanhanget bara att man är beroende på att någon annan skall få tummen ur och fixa en bugg i en programvara man är beroende av, i detta fall Dvblogic's DvbLink TVSource.

    Blir till att maila dem och trycka på att de skall fixa problemet.

    Tack alla ni som engagerade sig i mina problem.

    /Linus
    Linus,

    Jag håller på att sätta upp en liknande setup förutom att jag tänkte ge mig på card sharing av mitt CD kort till mina två FireDTV S2 mottagare samt använda mina gamla Firedtv T för de fria marksända kanalerna. Card sharingen är ju ett problem i sig då jag inte kommit så långt än . Mer om det i en annan tråd de närmsta dagarna. Tar gärna förslag om trådar att söka i. Vill helst köra allt på min HTPC som står på 24/7. Har inköpt en läsare från AD-teknik.

    Jag ser inte att du fått ngt svar från DVB- logic på forumet. Har du gett upp eller har du fått ngt att fungera? Har du testat den nya betan?

    Mvh,
    Magnus

  2. #102
    Jag har fått igång card sharing på kort läsare från AD-teknik. Strulade runt lite med olika configs först innan det visade sig att det tog ett tag innan kanalerna funkade i AD tekniks läsare, så uppfattade jag det i alla fall. Jag tror i princip att man kan köra med default config filer så länge man sätter rätt com-port samt inte tänker börja mecka med fler än ett kort.

    Jag kör med newcs och newcsgui till server och med Acamd som klient som plugin till tv source. Tog en kväll av meckande att få det att funka men det kan vara bra att känna till att det ibland inte funkar direkt även om allting är korrekt i config filer. Antar att det var nån uppdatering av kortet som skulle tas emot eller nåt sånt först. Satte i kortet en stund i boxen jag fick från CD för att verifiera att kortet funkade på alla kanaler.

    Vad gäller problemet med HD kanaler har jag bara kunnat konstatera att krävs att utvecklarna på dvblogic får tummen ur för att det skall funka. Som jag fattar det har de senaste drivrutinerna från digital everywhere lagt till en ny feature som man kan nyttja som gör att istället för att skicka hela strömmen av alla kanaler man tunar in över firefire så skickar den bara ljud och bild från en kanal. Men för att detta skall funka så måste den som brukar driven (i detta fall tv source) nyttja denna nya feature i drivern vilken tv source inte gör idag. Resultatet om man inte nyttjar den är att firewire bussen blir överbelastad.

    Jag väntar tålmodigt på att de skall släppa en fix till det och nej, jag har inte testat senaste betan. Vill vänta tills det finns en riktig release.

    /Linus

  3. #103
    Detta är ju lite OT men ville posta här då jag hittade nyttig info i denna tråd. Flytta gärna om ni tycker att detta ska ngn annanstans.

    @Linus
    Trevligt att höra att du fick det att lira. Det inger lite hopp till mig. Hade tänkt samma card server och klient faktiskt.
    Trist att höra att HD inte fungerar dock. Fick du bekräftat att det har att göra med FireDTV? Mig veterligen så är ju FW 400Mbs och USB2 480. Eller betyder det att man får problem med USB lösningar också? Måste kanske tänka om helt och köra PCI-e

    Lite frågor:
    Vilken version körde du av server samt klienten?
    Har du en uppdaterad transponder fil jag kan få? Verkar inte som jag kan skanna alla kanaler så jag antar att det är transponder problem. Får in alla via min HD box (Utan inspelning)

    Mvh,
    Magnus

  4. #104
    Ja, det är bekräftat att det har med FireDTV/FloppyDTV att göra. FW är som du säger på massa Mbs, men av någon anledning klarar den inte av det. Behöver inte betyda att andra FW produkter har samma problem eller USB produkter. Bäst är väl att satsa på sådant som man får bekräftat av andra på nätet att det funkar i praktiken.

    Kolla PM, har skickat meddelande till dig privat.

    /Linus

  5. #105

    Chippairing

    [QUOTE=Leatherface;162539]Pairingen dom kör med är enbart till serienummer i dagsläget för deras egna boxar och cam.
    Det hindrar inte att du stoppar i kortet i Dreambox osv i dagsläget.
    Det är om dom slår på chippairing som det blir problem.[/

    Hej, tittar på möjligheten att byta till CD och dela ut mitt kort inom huset. Blir chippairingen ett problem även om man använder ett seasoninterface till originalbox och sen delar ut det till diverse klienter i de andra rummen ?

  6. #106
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Enda sättet det ska funka med chippairing påslaget är att du pairar kortet till flera pairing CA moduler eller deras godkända boxar.
    I andra fall får klienterna koderna men det blir ingen bild eftersom det nödvändiga chipet i boxen saknas som det måste pairas till.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  7. #107
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Uppföljning på tråden då jag undrar några saker. Så kan ni andra bekräfta åter igen. Har läst hela tråden.

    Nu ska det äntligen beställas CDs familjepaket, har tänkt köra med standardboxar mer eller mindre.

    Sagem HD PVR 101-ST och en Sagem HD ITSD81 jag hade tänk köra med ett kort + ett extra kort.
    Men jag blev lite sugen på om SmartWI skulle fungera med dessa boxar, är det då någon speciellt
    man ska tänka på.

    Kortdelning av CDs kort funkar vad jag förstår fortfarande med SDTV och HDTV eftersom chip-pairing
    inte har aktiverats. Då borde SmartWI än så länge fungera utmärkt eller ?

    Hur många boxar kan man driva med ett kort, är det 3-5st som är max ? Tänker då på svarstider
    och fördröjningar med SmartWI. Vill kanske ha flera boxar men inte sugen på att betala för extrakort.

  8. #108
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Du vill alltså inte köra med Dreamboxar och cardsharing inom hushållet? Blir det inte en merkostnad att ha ett extrakort "tvillingkort"?
    Jag kör Cardsharing i sommarstugorna med 20m mellan dem och CS via Wlan. HD-kanalerna fungerar fortfarande klockrent.
    Visserligen inte svaret på din fråga, mest nyfiken på varför du vill köra med orginalboxar och tvillingkort.

    Lycka till!

  9. #109
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Min Alex fungerar iaf. inte med mitt nya CD-kort.
    Har den nya 'vita' zapperboxen, har inte hunnit testa med softcam ännu.
    Mottagare klagar på att programkortet inte är parat..

    I OSCam ser allt bra ut..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  10. #110
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Problemet är inte kortet utan boxen, jag fick själv ett nytt kort för ett tag sedan och det fungerar fortfarande att köra det kortet i en Oscam-server och att ha Alex i en Sagem HD PVR 101-ST.

Liknande ämnen

  1. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 16:24
  2. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37
  5. Canal digital
    Av Jojje_115 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 09:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss