Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 40 av 40

Ämne: Uppgradering 500+ till 500HD

  1. #31
    För att citera matkoh, Hmmmmm.

    Känns som om jag bara håller på å rör till detta för mig då jag egentligen just nu frågar om saker som inte riktigt är relvevant i min situation. Dessutom har jag, av de senaste svaren i tråden blivit osäker över min situation igen.

    Läget är alltså följande; just nu har jag en DM500+. Den funkar finfint på samtliga SD-kanaler på Canal Digital och jag har också lock och synk på de transpondrar som krävs. Men ställer jag mig med den boxen på transpondrarna 11785 H, 12015 H och 12130 H (där HD kanalerna ligger) ligger jag på SNR 70-75% (som förändras beroende på om jag finjusterar pottan) AGC ~65% och BER ~0 dock ingen Lock och Synk.

    Min fråga är därför kort och gott, kan jag förvänta mig lock och synk med 500HD med anledning av att det krävs den tuner som sitter i HD-boxarna för att det ska gå att öppnå? Eller är risken att det är lika kört med den nya boxen?

  2. #32
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Men VARFÖR försöker du ens det, mer än en har redan sagt att det inte går. Nöjd dig med det svaret & lita på att det funkar när du får din 500HD.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #33
    Varför jag försökte första gången var för att jag inte hade en aning om att det var på det sättet, trail and error du vet! I övrigt har jag bara fört diskussionen här, jag har inte stått hela förmiddagen och försökt rikta om parabolen .

    Sen blev jag osäker av den diskussionen som förts under dagen i tråden, därav att jag repterade min fråga, men var lugn, nu inväntar jag boxen istället

  4. #34
    Tänkte bara komma med en update! Har fått hem min nya box och fixat upp den och fick ordning på allt på första försöket! Mycket imponerad och nöjd över mig själv

    Dock har jag upptäckt en grej, missade en transponder i kanalsökningen på Canal digital. Detta berodde på att jag fick justera positionen på pottan lite så antagligen hade jag inte låsning på den transpondern innan. Dock är den låst nu när jag tittar i Satfinder.

    Min fråga är därför, om jag gör en manuell sökning på den transpondern, kommer kanalerna läggas till i min lista bara då, eller kommer det att sabba min tidigare sökning? Vill nämligen minnas att jag gjorde nått liknande på min gamla 500+ å då sket sig den tidigare sökningen så jag fick göra om allt. Nån som vet?

  5. #35
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zap18 Visa inlägg
    Tänkte bara komma med en update! Har fått hem min nya box och fixat upp den och fick ordning på allt på första försöket! Mycket imponerad och nöjd över mig själv

    Dock har jag upptäckt en grej, missade en transponder i kanalsökningen på Canal digital. Detta berodde på att jag fick justera positionen på pottan lite så antagligen hade jag inte låsning på den transpondern innan. Dock är den låst nu när jag tittar i Satfinder.

    Min fråga är därför, om jag gör en manuell sökning på den transpondern, kommer kanalerna läggas till i min lista bara då, eller kommer det att sabba min tidigare sökning? Vill nämligen minnas att jag gjorde nått liknande på min gamla 500+ å då sket sig den tidigare sökningen så jag fick göra om allt. Nån som vet?
    Om du har justerat in parabolen bättre så kommer bara de nya kanalerna att läggas till, om du har justerat den till ett sämre läge så kan dock de kanaler du INTE får in med nya inställningen att försvinna.

    Så om du du gjort rätt denna gång så är det bara att söka om kanalerna.

  6. #36
    Sådär! En ny kanalsökning gjorde susen! Stort tack till alla som varit aktiva i tråden, har haft stor hjälp av er och lärt mig mycket!

  7. #37
    Donator
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    217
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zap18 Visa inlägg
    Sådär! En ny kanalsökning gjorde susen! Stort tack till alla som varit aktiva i tråden, har haft stor hjälp av er och lärt mig mycket!
    Inga direkt problem med att köra denna istället?

    Funderar på att dra in till GBG imorgon och införskaffa en sådan.

  8. #38
    Inga problem alls faktiskt (mer än att HD-kanalerna verkar vara mer känsliga för störning av väder och då min mottagning redan är lite störd av ett träd får jag lite problem vid dåligt väder, men det har ju med parabolen att göra och inte boxen).

    Är jättenöjd med den och tycker att den var klart värd sina pengar.

  9. #39
    Donator
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    217
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zap18 Visa inlägg
    Inga problem alls faktiskt (mer än att HD-kanalerna verkar vara mer känsliga för störning av väder och då min mottagning redan är lite störd av ett träd får jag lite problem vid dåligt väder, men det har ju med parabolen att göra och inte boxen).

    Är jättenöjd med den och tycker att den var klart värd sina pengar.
    Kunde inte hålla mig så jag åkte till Netonnet och införskaffade mig en sådan.

    Tycker dock att den är lite seg i menyerna. Kör med LT6 SP2.
    Tar lite tid mellan kanalerna samt att det känns som att fjärren dubbeltrycker ibland :-/

  10. #40
    Tror det där handlar om fjärrkontrollen faktiskt. Upplevde liknande problem i början innan jag gick över och körde med min Logitech multifjärr och nu flyter allt på kanon. Kör Gemini 5.00.

Liknande ämnen

  1. IR förlängare till Dreambox 500HD
    Av Xibbi i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 19:18
  2. Image till 500HD
    Av mogge i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 12:07
  3. Uppgradering till strong8700!
    Av nicko1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 05:49
  4. problem med mitt m2 efter uppgradering till nds
    Av bobba i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-27, 15:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss