Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: gSub DM500

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger

    gSub DM500

    Har provat lite olika tillverkare av image på min dm500 box nu.. bla pli, nabilosat, peterpan.. men ett skumt problem jag råkat ut för är att jag inte längre få gSub att funka på någon image.

    Finns det på något sätt man kan få in gsuben utan att gå via addons? eller kan man starta gsub på något sätt från typ telenet? eller är det nån som har en aning om vad som kan har hänt?
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Har du bytt lösenord på boxen ? I så fall måste du oxå byta lösen på gSub. Laddas ner från BP om du kör GP.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Hur byter man lösen till boxen, det har jag aldrig gjort... när jag loggar in på boxen via ftp/telenet så använder jag root/dreambox

    edit: har testat att skriva om lösen till dreambox inne i gSub.. men ingen skillnad
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Finns gSub under gul-knapp ? I så fall är den installerad & aktiverad. Prova att starta den från prompten i boxen & se om du får något felmeddelande, kolla oxå vad "top" säger. Är processen igång ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    Har provat lite olika tillverkare av image på min dm500 box nu.. bla pli, nabilosat, peterpan.. men ett skumt problem jag råkat ut för är att jag inte längre få gSub att funka på någon image.

    Finns det på något sätt man kan få in gsuben utan att gå via addons? eller kan man starta gsub på något sätt från typ telenet? eller är det nån som har en aning om vad som kan har hänt?

    På PLI så kan man välja att Gsub skall autostartas som service, kolla i inställningarna...

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Ja, den finns med under gul knapp, jag kan gå in o göra inställningar i gSub, men jag få aldrig nån text, eller under den knapp som plugins ligger under. Kör jag igång texttv så funkar textningen som vanligt på sida 199 osv, men då går det ju inte att byta kanal utan att gå ur texttv.

    kan du berätta mer, om hur man gör att starta det vid promten och även top. bara att skriva top?

    edit: gillade inte pli, så den blir det inte iaf.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  7. #7
    Problemet som jag hade var att gSub gick men inte visade någon text.
    Lösningen var att stänga av boxen och sätta på den igen. Alltså gå in i menyerna och stänga av den där, inte bara sätta den i standby.
    Sedan har det funkar klanderfritt under PLi.
    Men du kanske redan har gjort detta?
    Vu+ Duo 500GB Pli
    Xtreamer 2.3.1

  8. #8
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Vet en som hade samma problem. Boxen hade varit igång i 3 månader och visade inte text. En re-boot fixade det hela.
    Rust Never Sleeps

  9. #9
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Kanske kolla igenom denna guide?
    http://www.comhit.net/showthread.php?t=17281

  10. #10
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Citat Ursprungligen postat av berggren Visa inlägg
    Problemet som jag hade var att gSub gick men inte visade någon text.
    Lösningen var att stänga av boxen och sätta på den igen. Alltså gå in i menyerna och stänga av den där, inte bara sätta den i standby.
    Sedan har det funkar klanderfritt under PLi.
    Men du kanske redan har gjort detta?
    gSub är en mjukvara och dom kan hänga sig ibland som alla mjukvaror. Snabbaste sättet att starta om gSub är via gul knapp gSub och sen röd knapp. Hjälper inte det så starta om den via fjärren Meny 5. Har inte kolla på om restart enigma hjälper eller om man måste köra restart (dvs rebbot av hela maskinen). Trycka på off knappen fjärren stänger ju bara av bilden i stort sett mera gör den inte.

Liknande ämnen

  1. gsub
    Av wildz i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 14:50
  2. Gsub 2.07.13
    Av laza76 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 20:00
  3. gSub
    Av Megagrim i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 08:22
  4. gSUB v2.06
    Av kexx i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 18:49
  5. Gsub
    Av Orko i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 08:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss