Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Hur får jag in newcamd.list i en DM800C ?

  1. #11
    razorx
    Gäst
    SJälvklart att jag inte tänkte på det...

  2. #12
    Flasha om boxen skulle jag göra. Sen använd valfri ftpklient för att editera filerna.
    VU+

  3. #13
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Du använder INTE en ftp-klient för editering, ftp =FileTransferProtocol användes enbart för filkopiering mellan datorer, du ska använda en terminalemulator "telnet-klient" för att komma åt boxen & kunna editera filerna i den.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    matkoh
    Man kan dra det till sin spets liksom med mycket annat. Men oavsett hur man än vänder och vrider på det är det fullt möjligt att med t ex FileZilla öppna en fil för editering och när man sparat få ftpklienten att överföra den editerade filen. Vad det sedan gör med formatering och dylikt har jag med detta inte sagt något om. Att säga att man inte kan editera filer med hjälp av en ftpklient är enbart hårklyverier.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  5. #15
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Det du kallar "ftp-klient" är INTE enbart en ftp-klient utan mera en kommunikations-klient. En ftp-klient har ni redan inbyggt i W# (om jag inte missminner mig), finns under start->kör->cmd->ftp
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #16
    Förtydligar så alla förstår. Eftersom trådskaparen själv t.o.m säger han är nybörjare så kan han använda filezilla (client) till all fileditering samt överföring.
    VU+

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 13:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss