Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 34 av 34

Ämne: Parabol utomlands ?

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Då funkar det ÄNTLIGEN !! , Parabolkillen var här idag och fick in perfekt signal med detta Lnb http://www.inverto.tv/products/produ...=1&id=58&cat=2 (han hade testat dom flesta, men detta var det bästa enligt honom) och jag instämmer helt klart !


    Så just nu i skrivande stund kollar barnen på Playhouse Disney (: , (och billigt blev det också, 30 euro för allt)
    Så STORT tack DennisOlof och alla ni andra för all hjälp .

    Mvh

    P-son
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  2. #32
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    P-Son vad bra, jo det dyra är inte att mäta, eller rikta in en parabol. Det är just monteringen av parabolen, och eventuellt dra kablar som tar tid och kan vara besvärligt. Då kostar det.

    Vad bra så då har du mottagning och kan titta på alla svenska TV-kanaler, ganska skönt va

    Det roliga är ju här hemma när folk klagar på invandrare och alla dessa paraboler, det är bara för dom inte fattar hur det är om man sitter i samma situation. Jag har inget emot paraboler men gillar inte bostadsbolag som inte gillar paraboler, istället för att hitta lösningar som passar alla, eftersom tekniken finns. Fast dom kanske är för uppblåsta för att bry sig ?

    Sade han något om signalen ? vad fick du för signalnivå, SNR osv ? eller han bara sa det var ok ?

    Förresten håll koll på om det funkar sedan vid riktigt dåligt väder, mycket regnande osv. Om allt är bra, då vet du att den parabolen du har ger dig riktigt bra mottagning.

  3. #33
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Japp, det är kanon med svensk tv, trevligt att kunna ta en kopp kaffe och titta på nyheterna innan man drar igång och jobbar (:
    Signalstyrkan ligger och pendlar mellan 55-60 % , jag har inte "stagat" fast parabolen ännu, ska göra det idag, men jag testade lite igår och det går få upp det betydligt högre, men det är känsligt (: . Jag flyttade den till balkongen och ville inte göra "helt klart" förrän jag visste att det verkligen kommer att fungera. Han sa att det var ovanligt "lätt" att få in signal, så han var lite förvånad ! Nu vet jag också att det går att justera parabolen nästan perfekt med vattenpass och kompass !, han bytte lnb och flyttade den ca 10mm så fick han första sattelit träffen !. Den parabolen jag hade var ett italienskt fabrikat och av bra kvalitet sa han.
    Det är ganska roligt att se skillnaden gällande synsättet på paraboler, i Sverige anses det vara fult att ha en parabol, här sitter paraboler överallt, på gräsmattorna, taken, väggar m.m , så det är en viss skillnad (:
    Slutet gott....allting gott !!

    Tack

    Mvh P-son
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  4. #34
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    P-Son vad bra, då kommer du nog klara dig fint med TV och allt.

    Jag tycker inte det är fult med paraboler, däremot anser jag det är svagt av många bostadsbolag i Sverige (eftersom vi har hyresrätter och BRFer) att inte just bygga bort de fula parabolerna och erbjuda folk möjlighet att montera paraboler på taket av husen. Även om man inte får utföra jobbet själv. Precis som man drar in bredband idag borde det ju vara samma sak med parabol på taket, eller MF-nät då de flesta i Sverige vill ta in just CD eller Viasat, nej det går inte utan då är man hänvisad till Comhem. Ganska värdelöst.

    Men i utlandet så finns ju inte sådant på samma sätt, det är mest äganderätt (eller liknar BRFer här hemma), holland har en del hyresrätter som i Sverige, men i stort sett är det ett svenskt fenomen.

    Sak samma off topic. Då är tråden avslutad anser jag, kul att det gick så bra.

Liknande ämnen

  1. Svensk tv med CD utomlands?
    Av Landallan i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 19:37
  2. Ta med sig utomlands?
    Av Ramario i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 06:35
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-08-13, 23:16
  4. 40 cm parabol ?
    Av Lacariuz i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-19, 14:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss