Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Hittar inte Viasat Golf

  1. #1

    Hittar inte Viasat Golf

    Hej alla! Sitter i comhemhus, med en Dreambox 800HD. När jag gör en fullständig kanalsökning så hittas tyvärr ingen Viasat Golf!

    Bor i Göteborg, läste nånstans till mig att jag skulle söka på frekvens 370000, 64-QAM, symbolrate 06875. (om detta fortfarande stämmer..) men där hittar jag 0 services. Någon som har någon tanke eller idé om vad jag kan testa?

    Tack på förhand.

    /Apan

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har du provat kört en nätverkssökning?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Hej!

    Ja, det har jag. Jag har gjort en nätverkssökning, jag har även gjort sökningar som söker på alla EU-banden, alternativt testat en sökning som söker på alla frekvenser, med 1k hopp. Ändå ingen framgång.

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Hittar du den om du säker med en originalbox?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Bra fråga! Det ska jag ta och titta på imorrn bitti. Förövrigt så hittade jag informationen om frekvens och liknande här:

    http://www.comhit.net/showthread.php?t=18963

    så jag antar att den stämmer. Men som sagt, den hittas ju inte när jag gör en full sökning heller.. Tack för hjälpen sålänge, ska kika med originalbox och återkomma imorrn!

  6. #6
    Lyckades sticka in lite undersökning i flickvännens tv-tittandes, och visst finns Viasat Golf med i kanallistan på den gamle skabb-boxen.

    Några tankar?

  7. #7
    Funderade på att lägga in kanalen manuellt via dreamboxedit, men de kräver att jag fyller i fler fält än jag har information om. Skulle någon möjligen kunna dra fram den informationen till mig genom t.ex en liten printscreen på dess info? Många tack osv.

    //Apan

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006
    Inlägg
    37
    Tackad
    1 gånger
    Samma här , Prova byta image från GP till PLi pli-enigma2-jade3-dm800-20091005-6705 ?
    kanalsökning så hittas Viasat Golf.
    Flashar box ta upp till 55 minuter från GP till PLi.

    Jag ska prova med Pli nu redan ikväll.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006
    Inlägg
    37
    Tackad
    1 gånger
    Har testat med Pli image funkar det med viasat golf :¬)
    GP saknas fler kanaler oxå.. PLi samlar in alla kanalsökning = 100%
    Hittats viasat golf och allt.
    Tack.

  10. #10
    Hur gör man för att byta image från GP till PLi pli-enigma2-jade3-dm800-20091005-6705? Jag är novis på detta och inte särskilt haj på data. Finns det någon steg för steg instruktion?

Liknande ämnen

  1. Viasat Golf
    Av TomTitt i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 12:44
  2. Hittar inte min Dm 500 i dcc!
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 20:17
  3. Ingen bild på ViaSat Golf
    Av einar_70 i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 16:38
  4. Hittar inte TV4+ !
    Av Dedu i forum Övriga mottagare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 14:32
  5. Hittar inte
    Av aris i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 08:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss