Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Dålig bild på Scart

  1. #1

    Dålig bild på Scart

    Har en DM800 som är kopplad till min LEDTV via HDMI och det är kanonbild på den men så fixade jag en slingbox och skulle koppla in den via scart från Dreamboxen men det är en randad bild från scarten.
    Har provat att ställa in DB för scart i inställningarna men det blir ingen bättre bild.
    Har provat att uppdatera till Gemini 5.0 men det hjälpte inte heller (lutar att det är ett hårdvaru fel)

    Funderar på att skaffa en DVI till komponent kabel för att kunna få in bättre signal till Slingboxen och mata TV'n med komponent ut från Slingboxen
    Så min fråga är om det finns komponent ut i DVI kontakten på DM800 (klon),Jag vet att den inte riktigt följer standarden men inte hittat någon info om detta

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Köp en SCART-> komponent istället.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Prova att välja scart som utsignal istf dvi i wizard:en. Vet att det finns något av alternativen som ger bra utsignal för både dvi och scart rgb, men det var ett tag sedan jag provade själv.
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

  4. #4
    Att välja en annan utgång i Wizarden är väl samma sak som att göra det senare i A/V inställningarna eller???

    Anyway så skaffade jag en DVI - komponent att ansluta i DB'n men det blev ingen bild ,har nu beställt en scart -komponent kabel.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av benis Visa inlägg
    Att välja en annan utgång i Wizarden är väl samma sak som att göra det senare i A/V inställningarna eller???
    Same, same.

    Anyway så skaffade jag en DVI - komponent att ansluta i DB'n men det blev ingen bild ,har nu beställt en scart -komponent kabel.
    Hoppas du hittade en med ljudutgångar (inte de vanligaste), alternativt tar ut ljudet digitalt från boxen. Man kan använda en scart-splitter och koppla in en scart-komponent-sladd (utan ljud) och en scart-rca för ljudet, men det brukar märkas lite att man belastar utgången mer då.
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

  6. #6
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Citat Ursprungligen postat av benis Visa inlägg
    Har en DM800 som är kopplad till min LEDTV via HDMI och det är kanonbild på den men så fixade jag en slingbox och skulle koppla in den via scart från Dreamboxen men det är en randad bild från scarten.
    Har provat att ställa in DB för scart i inställningarna men det blir ingen bättre bild.
    Har provat att uppdatera till Gemini 5.0 men det hjälpte inte heller (lutar att det är ett hårdvaru fel)

    Funderar på att skaffa en DVI till komponent kabel för att kunna få in bättre signal till Slingboxen och mata TV'n med komponent ut från Slingboxen
    Så min fråga är om det finns komponent ut i DVI kontakten på DM800 (klon),Jag vet att den inte riktigt följer standarden men inte hittat någon info om detta
    Hur går det med detta? Har en Slingbox Solo som jag kör med en DM500 men nu ska jag koppla in en slingbox pro med tex en dm800. Pron har en hdmi ingång men det är INTE en hdmi ingång utan med hjälp av en adapter så får man ypbr eller vad det heter. Det kan man ju ta från scarten på DM800 (om det funkar som på DM500) men ljudet då? Måste få till en scart till rgb (för det är dessa pinnar som dreambox använder) och sen 2 ljud på samma scart. Har inte möjlighet att köra optiskt.

  7. #7
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Efter närmare koll i slingboxpro lådan fanns en scartadapter med kontakt på båda sidor och två sladdar för ljud och en för bild. Då borde man kunna ta ljudet från röd och vit och sen koppla på tex Kjell.com scart (rgb) sladd. Det är ju inte rgb utan komponent eller vad det heter men den använder rgb pinnarna.

  8. #8
    Jag gjorde ett nytt försök med DVI - Komponent kabeln och fick bild men den var också dålig.
    Jag antar att den analoga-bild delen i dreamboxen hade något fel så innan jag hade fått den nya scart-dvi som jag beställt så fixade jag en annan DM800 och med denna box så har jag bra bild både med scart-komponent (som jag kör nu mot slingboxen) och även med DVI-komponent kabeln.

    Jag kör nu scart-komponent mot Slingboxen och DVI mot TV'n samtidigt och det funkar kanonbra.

    Sedan vet jag inte om jag såg någon skillnad mellan scart-komposit och scart -komponent i fråga om bildkvalite.

    Den scart-komponent jag köpte hade både bild och ljud kontakter

  9. #9
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Hur många kontakter har du på din scart kabel, i andra änden dvs?

  10. #10
    Scart-komponentkabeln är fullstiftad i scartänden
    Det var denna jag köpte
    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=330463255617


    länk till DVI-komponent
    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=300450733680

Liknande ämnen

  1. dålig bild vid inspeling...
    Av loolssons i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 15:00
  2. Dålig bild ?!?
    Av ridgen i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 07:10
  3. [LÖST] Dålig bild
    Av Rock´n´Rolf i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 17:05
  4. dålig bild
    Av almbundy i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-06, 18:16
  5. [LÖST] Dålig bild
    Av mejlaleif i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 23:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss