Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Dm800hd + cd - dm500hd + via

  1. #1

    Dm800hd + cd - dm500hd + via

    Hallo!

    Jag har två boxar, i olika rum. En kopplad till Via (BOX1) och en kopplad till CD (BOX2).
    Nu vill jag koppla samman dessa för att ta del av hela utbudet på båda.

    Jag har lyckats med CD, får bild på båda. (CCCAM 2.1.4)
    På Via (DM500HD) har jag bild lokalt men har inte lyckats inte skicka kortet med hjälp av Newcs 1.67 Mgcamd_1.30c.

    Min fråga gäller, Om jag väljer att titta på Via utbudet med boxen som är kopplad till CD . Då får jag väl ingen bild på Via boxen om den tittar på CD samtidigt iom att server då stängs av på CD boxen?

    Hoppas ni förstår vad jag menar.

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Dionysos Visa inlägg
    Hallo!

    Jag har två boxar, i olika rum. En kopplad till Via (BOX1) och en kopplad till CD (BOX2).
    Nu vill jag koppla samman dessa för att ta del av hela utbudet på båda.

    Jag har lyckats med CD, får bild på båda. (CCCAM 2.1.4)
    På Via (DM500HD) har jag bild lokalt men har inte lyckats inte skicka kortet med hjälp av Newcs 1.67 Mgcamd_1.30c.

    Min fråga gäller, Om jag väljer att titta på Via utbudet med boxen som är kopplad till CD . Då får jag väl ingen bild på Via boxen om den tittar på CD samtidigt iom att server då stängs av på CD boxen?

    Hoppas ni förstår vad jag menar.
    Om du kör NewCs 1.67 och mgcamd 1.30d på båda boxarna så kan du ha båda utbuden på båda boxarna. Är dock inte säker på att jag fattar riktigt vad du menar.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Om du kör NewCs 1.67 och mgcamd 1.30d på båda boxarna så kan du ha båda utbuden på båda boxarna. Är dock inte säker på att jag fattar riktigt vad du menar.
    Hehe, jag är medveten om att det var lite kryptiskt formulerat. Jag ska försöka klargöra hur jag menade men hinner inte just nu.

    För att svara på ditt inlägg, Jo jag hade mer än gärna använt mig av NewCs 1.67 och mgcamd 1.30d men då får jag ingen bild på CD. Är det möjligt att få bild på CD med NewCs 1.67 och mgcamd 1.30d? Jag har bild på CD endast med CCCAM 2.1.4 och Newcs1.67.

  4. #4
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Dionysos Visa inlägg
    Hehe, jag är medveten om att det var lite kryptiskt formulerat. Jag ska försöka klargöra hur jag menade men hinner inte just nu.

    För att svara på ditt inlägg, Jo jag hade mer än gärna använt mig av NewCs 1.67 och mgcamd 1.30d men då får jag ingen bild på CD. Är det möjligt att få bild på CD med NewCs 1.67 och mgcamd 1.30d? Jag har bild på CD endast med CCCAM 2.1.4 och Newcs1.67.
    Ja det är inga problem att få 1.30d att lira med både Viasat och CD.:thumbup:

  5. #5
    Shit!

    Nu har jag suttit med detta i två dagar. (Man vill ju inte be om hjälp för "tidigt"). Du kan väl utvecka det där med att det fungerar. Det gör det inte hos mig. Undrar om det är min Image som strular. Jag kör senaste Black hole 1.3.3 ( heter den va?)

  6. #6
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Dionysos Visa inlägg
    Shit!

    Nu har jag suttit med detta i två dagar. (Man vill ju inte be om hjälp för "tidigt"). Du kan väl utvecka det där med att det fungerar. Det gör det inte hos mig. Undrar om det är min Image som strular. Jag kör senaste Black hole 1.3.3 ( heter den va?)
    posta dina newcs.xml och dina mgcamd.list tala om vilken av dina dreamboxar som har vilken fil.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    posta dina newcs.xml och dina mgcamd.list tala om vilken av dina dreamboxar som har vilken fil.
    Jag tackar för intresset du visar. Återkommer med hela configen. Just nu har jag flashat om. Fick faktiskt lite liv i CD, dock frös bilden ibland.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Dionysos Visa inlägg
    Hallo!

    Jag har två boxar, i olika rum. En kopplad till Via (BOX1) och en kopplad till CD (BOX2).
    Nu vill jag koppla samman dessa för att ta del av hela utbudet på båda.

    Jag har lyckats med CD, får bild på båda. (CCCAM 2.1.4)
    På Via (DM500HD) har jag bild lokalt men har inte lyckats inte skicka kortet med hjälp av Newcs 1.67 Mgcamd_1.30c.

    Min fråga gäller, Om jag väljer att titta på Via utbudet med boxen som är kopplad till CD . Då får jag väl ingen bild på Via boxen om den tittar på CD samtidigt iom att server då stängs av på CD boxen?

    Hoppas ni förstår vad jag menar.
    Jag ska försöka förklara problemet lite bättre.

    Jag har två boxar och två paraboler. En Viasat och en med Canal digital.

    Box 1, DM800HD (programkort Canal digital)
    Box 2, DM500HD (programkort Viasat)

    Till ovan små rackare har jag lagt in Image Black hole 1.3.3

    -------------

    Till Box 1 har har jag installerat CCCAM 2.1.4

    Till Box 2 har jag NEWCS 1.67 och MGCamd 1.30c (gul pil problemet).

    Box 1 serverar Box 2 med bild via CCCAM 2.1.4 OK :thumbup:

    Box 2 serverar Box 1 med bild via NEWSCS 1.67. Funkar inte

    Nu till problemet,

    OM Box 2 tittar på utbudet på Box 1 så funkar ju det MEN, om Box 1 får för sig att titta på utbudet på box 2. Då måste ju Box 2 två byta från CCCAM 2.1.4 till NEWCS 1.67 vilket resulterar i att CCCAM 2.1.4 stängs av och gör så att Box 2 inte får bild då CCCAM 2.1.4 är avstängt på Box 1.

    Haha, det här blev väl ännu knepigare kanske.

    Tilläggas kan, att jag inte fått igång NEWCS 1.67 och MGCamd 1.30c med CD, därav min aktuella lösning.

    Finns det någon som vill bita i detta lilla problem vore det nice?

  9. #9
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Dionysos Visa inlägg
    Jag ska försöka förklara problemet lite bättre.

    Jag har två boxar och två paraboler. En Viasat och en med Canal digital.

    Box 1, DM800HD (programkort Canal digital)
    Box 2, DM500HD (programkort Viasat)

    Till ovan små rackare har jag lagt in Image Black hole 1.3.3

    -------------

    Till Box 1 har har jag installerat CCCAM 2.1.4

    Till Box 2 har jag NEWCS 1.67 och MGCamd 1.30c (gul pil problemet).

    Box 1 serverar Box 2 med bild via CCCAM 2.1.4 OK :thumbup:

    Box 2 serverar Box 1 med bild via NEWSCS 1.67. Funkar inte

    Nu till problemet,

    OM Box 2 tittar på utbudet på Box 1 så funkar ju det MEN, om Box 1 får för sig att titta på utbudet på box 2. Då måste ju Box 2 två byta från CCCAM 2.1.4 till NEWCS 1.67 vilket resulterar i att CCCAM 2.1.4 stängs av och gör så att Box 2 inte får bild då CCCAM 2.1.4 är avstängt på Box 1.

    Haha, det här blev väl ännu knepigare kanske.

    Tilläggas kan, att jag inte fått igång NEWCS 1.67 och MGCamd 1.30c med CD, därav min aktuella lösning.

    Finns det någon som vill bita i detta lilla problem vore det nice?
    Fattar inte problemet för dig, det är ju återigen Mgcamd 1.30d och NewCS 1.67 som du skall använda, det vet jag går att få att fungera.

    Och du måste ange boxid i newcs.xml på box 2, kolla så att du anger det på ett korrekt sätt.
    Posta dina newcamd.list och newcs,xml från båda boxarna.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Fattar inte problemet för dig, det är ju återigen Mgcamd 1.30d och NewCS 1.67 som du skall använda, det vet jag går att få att fungera.

    Och du måste ange boxid i newcs.xml på box 2, kolla så att du anger det på ett korrekt sätt.
    Posta dina newcamd.list och newcs,xml från båda boxarna.
    Jag tackar verkligen för att du försöker hjälpa mig. Jag tror jag hittat anledningen till att det inte funkar med Mgcamd 1.30d och NewCS 1.67 till CD.Jag har ju ett litet Smartwii kort i den. Jag tror det är den som fuckar upp. Jag ska slita bort den och testa med kortet direkt istället. Jag borde ju gjort det långt tidigare då jag inte har använding av den för tillfället. :|

    Gällande Boxid så är det löst. Jag har ju bild lokalt på Via. Det är just nu i CD boxen det inte fungerar.

Liknande ämnen

  1. DM500HD vs. DM800HD
    Av MrStek i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-29, 16:46
  2. LT6½ OE1.6 for DM500HD
    Av Lucky64 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 09:27
  3. DM500hd
    Av burnoutovic i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 22:50
  4. dm500hd mkv + srt?
    Av bbra2000 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 10:10
  5. Dm500HD
    Av imported_kalleanka i forum Dreambox
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 11:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss