Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Telias Thomson TG 784

  1. #1

    Telias Thomson TG 784

    Någon som lyckats öppna en port på Felias modem? lyckas inte och inte telia supporten heller?

  2. #2
    Ja, den kan vara väldigt seg att jobba med som många andra routrar. Och ibland tappar den inställningarna man gjort. Men jag har haft olika servrar och annat som krävt ändrade portinställningar och det har fungerat. Om dom inte lyckas själva borde dom skicka en ny till dig.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av mr_richard Visa inlägg
    Ja, den kan vara väldigt seg att jobba med som många andra routrar. Och ibland tappar den inställningarna man gjort. Men jag har haft olika servrar och annat som krävt ändrade portinställningar och det har fungerat. Om dom inte lyckas själva borde dom skicka en ny till dig.

    Har precis fått en ny. Alla protar är fortfarande stängda men på nått J**la vänster så funkar det nu iaf..

  4. #4
    Medlem strvs avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    137
    Tackad
    2 gånger
    Jag fick denna gateway för ca 6 veckor sedan. Har gjort portforwarding mot många olika applikationer/server.
    Funkar jättebra.
    Via verktygslåda--> spel & programdelning

    I denna så fungerar t.o.m wake on lan via broadcasting :whistle:

    Har du uppdaterad firmware?

  5. #5
    Ok, Ja har tom haft massa special program som jag använt och även gjort manuellt, men enligt alla "Port "checkers" så är alla stängda..

    Nej, inte mer än så som telia sa att man håller in reset o låter han köra i ca 20 min..

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Hero81 Visa inlägg
    Har precis fått en ny. Alla protar är fortfarande stängda men på nått J**la vänster så funkar det nu iaf..
    Ja, logiken känns väldigt frånvarande ibland när man jobbar med routrar, någonstans är den säkert men inte där man vill ha den.

  7. #7
    jag försökte öppna portar i en sådan för nån dag sen. funka inte alls. sen starta vi bara om modemet, till följd tappa den alla mina nya inställningar på portarna. men sen la jag in portarna igen då funka portforwarding. tills nästa dag. då routern av nån mysko anledning själv bootat om och då tappade inställningarna igen!.. ägaren till detta modem bytte själv ut thomson till annat modem och router. så nu vet jag inte. men kanske hade en firmware upgrade funkat. jag sa åt han iaf att de kunde funka. ett annat tips är kanske att man gör en portforwarding via telnet. då jag tror att den som min modell även går att confa via den vägen. om de går att telneta denna router/modem så finns där mycket mer att göra än vad man kan via webgränsnittet! och någonstans på nätet tror jag man kan ladda hem manual för telnet delen. t.ex har jag via telnet lyckats ändra mitt modem till annex M istället för annex A. M ger upp till 2 Mbit upstream, medans A tror jag stoppar på 1Mbit. jag kör inte på telia. telia kör annars som standard Annex M i sina modem.. själv kör jag Thomson speedtouch ST585. med version 6.2.29.2 mjukvaran som sägs vara den stabilaste.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Se alla Telias digitalkanaler?
    Av coolforcats i forum IP-TV
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-02, 17:30
  2. Radio från Telias IPTV ?
    Av DennisOlof i forum IP-TV
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 18:29
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 16:06
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 11:44
  5. Telias tv-utbud?
    Av mkn i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 19:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss