Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Tuning misslyckades!!!!

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Testa ny LNB eller sätt dit en sådan här Antennförstärkare.
    http://www.kjell.com/content/templat...0000,642500000

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Testa ny LNB eller sätt dit en sådan här Antennförstärkare.
    http://www.kjell.com/content/templat...0000,642500000

    Verkar ej behövas, ny adapter 12v 5 a löste problemet än så länge i alla fall test kört i 6 timmar inga bild frysningar och signal tapp tycker det är konstigt att orginal adaptern som följer med inte klarar belastningen borde varit 12 v 5 a.. Dm 600 adaptern verkar vara dessutom stabilare än dm 800

  3. #13
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Den fanns en anledning till att jag nämnde att testa ny nätdel först innan du började med tunern och ta bort hddn...men men.
    Citat Ursprungligen postat av seti Visa inlägg
    Köpte också en därifrån hade samma problem. La in Gemeni 4,5 samt la en tystgående fläkt ovanpå och sen var problemen borta. Tycker att DM har misslyckats lite med 800:an. Boxen är för liten och blir för varm.
    Sen så den här uppdateringshysterin med att alltid lägga in senaste imagen...Varför?
    Inte alltid att nyare är bättre. Lite off topic.

    GP suger...märkligt att Satvision promotar inofficiell satanskod
    Gp är väl ljusår bättre än LT
    Så oavsett vilken typ av elektronik du köper så är det ok att själv behöva lägga till en fläkt?
    Det beror säkert på vilken box och version men personligen så finns det inget som skulle kunna få mig att använda GP.
    Inte minst pga deras fulkod till DM500-kloner.

    Fungerar inte din DM800 med original image eller Nabilo, PLi så ska den bytas ut!
    Satvision som officiell återförsäljare ska väl endast promota DMM's soft.
    Men det är klart, Gemini är väl så nära man kan komma
    I övrigt så håller jag med om resten.

    Leatherface har säkert något att tillägga när det gäller GP vs LT...:P

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Den fanns en anledning till att jag nämnde att testa ny nätdel först innan du började med tunern och ta bort hddn...men men.


    Så oavsett vilken typ av elektronik du köper så är det ok att själv behöva lägga till en fläkt?
    Det beror säkert på vilken box och version men personligen så finns det inget som skulle kunna få mig att använda GP.
    Inte minst pga deras fulkod till DM500-kloner.

    Fungerar inte din DM800 med original image eller Nabilo, PLi så ska den bytas ut!
    Satvision som officiell återförsäljare ska väl endast promota DMM's soft.
    Men det är klart, Gemini är väl så nära man kan komma
    I övrigt så håller jag med om resten.

    Leatherface har säkert något att tillägga när det gäller GP vs LT...:P

    Nja verkar ej bara vara nätdelen efter en stund så kom bidfrysningen tillbaks trots ny nätdel!!
    det sista blir nu en kylplatta med fläkt under boxen se om det hjälper? om inte så åker skiten ut,, funderar på Dm 500 istället bättre kylning mm sägs det.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    57
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg


    Så oavsett vilken typ av elektronik du köper så är det ok att själv behöva lägga till en fläkt?

    Det beror säkert på vilken box och version men personligen så finns det inget som skulle kunna få mig att använda GP.
    Inte minst pga deras fulkod till DM500-kloner.
    Givetvis så skall man inte acceptera att boxarna överhettas. Problemet är som jag sa att boxen är för liten och saknar orginalfläkt. Ser fram mot 7025HD med stor nyfikenhet. Men den lär man väl inte ha råd med.

    Sen så blir min inte så varm sen jag la in GP 4.5. Fläkten gör att den håller 25-30 grader, utan så blir den 35-40.

    Håller med dig angående fulkoden. Men med Ferrari chip så är ju det problemet borta.
    End of Line:

  6. #16
    Medlem strvs avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    137
    Tackad
    2 gånger
    Jag har samma problem med svart bild. Om jag flippar över till en annan lnb och sen väntar några sekunder så får jag tillbaka bilden. Jag tror att felet sitter i diseq. Skall byta och se om felet försvinner. Tror inte att felet sitter i värmeutveckling eftersom jag får felet oftast då min orginalbox har varit avstängd. När jag har flippat och fått det till att funka så snurrar det på hela dagen. (har idag biltemas diseq)
    /strv

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av strv Visa inlägg
    Jag har samma problem med svart bild. Om jag flippar över till en annan lnb och sen väntar några sekunder så får jag tillbaka bilden. Jag tror att felet sitter i diseq. Skall byta och se om felet försvinner. Tror inte att felet sitter i värmeutveckling eftersom jag får felet oftast då min orginalbox har varit avstängd. När jag har flippat och fått det till att funka så snurrar det på hela dagen. (har idag biltemas diseq)
    /strv
    Men jag kör med motor ej någon switch .räcker med att stänga av och sätta på boxen så kommer bilden tillbaks.Det bör ha något med boxen att göra i mitt fall??? men vem vet allt är möjligt.

  8. #18
    Har ni kommit någonstans med detta Tuning problem?
    Jag har samma på min 500HD

    Får Tuning misslyckades om man byter lnb.
    Zappar man runt lite så går den igång efter ett tag.

  9. #19
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hoax Visa inlägg
    Har ni kommit någonstans med detta Tuning problem?
    Jag har samma på min 500HD

    Får Tuning misslyckades om man byter lnb.
    Zappar man runt lite så går den igång efter ett tag.
    Svaren finns ju i tråden?
    i 8 fall av tio så är det DiseqC switchen som bråkar...

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av Hoax Visa inlägg
    Har ni kommit någonstans med detta Tuning problem?
    Jag har samma på min 500HD

    Får Tuning misslyckades om man byter lnb.
    Zappar man runt lite så går den igång efter ett tag.
    Nej kommer ingenstans med detta problem konstigt nog så funkar det riktigt länge emellanåt innan tuning fel poppar upp

Liknande ämnen

  1. ''Tuning failed'' vid byte av kanal
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2016-04-12, 19:50
  2. DM 800 HD-kanalerna Tuning Misslyckades!?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 20:01
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 20:36
  4. byte från CD till viasat, tuning misslyckad
    Av gurkburken i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 19:42
  5. Strong 8700 - SW uppdatering misslyckades
    Av ElFeo i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-26, 18:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss