Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DM500 problem

  1. #1

    DM500 problem

    Hej

    Har nu ominstallerat 2 st DM500 med samma resultat.

    Gemini 4.70. Mgcamd 1.35a

    Har problem vid kanalbyten. Verkar som om det är mot switchen problemet sitter. Felmeddelande Switch - service could not be found.

    Detta uppstår i första hand när man växlar mellan 1W och 5E.
    Ex funkar 1W och man skiftar till kanal på 5E så visar signal styrkan käpprätt åt h--vete efter ett tag så är allt ok dock bara några sekunder sen tappas signalen igen.

    Samma problem på båda boxarna och switchen har bytts ut mot en ny ingen skillnad. Anståndet mellan box och switch ca 6 meter. Bör nämnas att när jag kör DM600 funkar allt kanon.

    Ideer. Sökt på forumet hittar inget bra. Ni som har DM500 vilken Mgcamd använder ni? läste att nån tyckte man skulle använda nån äldre variant

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pojken Visa inlägg
    Hej

    Har nu ominstallerat 2 st DM500 med samma resultat.

    Gemini 4.70. Mgcamd 1.35a

    Har problem vid kanalbyten. Verkar som om det är mot switchen problemet sitter. Felmeddelande Switch - service could not be found.

    Detta uppstår i första hand när man växlar mellan 1W och 5E.
    Ex funkar 1W och man skiftar till kanal på 5E så visar signal styrkan käpprätt åt h--vete efter ett tag så är allt ok dock bara några sekunder sen tappas signalen igen.

    Samma problem på båda boxarna och switchen har bytts ut mot en ny ingen skillnad. Anståndet mellan box och switch ca 6 meter. Bör nämnas att när jag kör DM600 funkar allt kanon.

    Ideer. Sökt på forumet hittar inget bra. Ni som har DM500 vilken Mgcamd använder ni? läste att nån tyckte man skulle använda nån äldre variant
    Ditt problem har inte med mgcamd att göra, exakt hur ser din setup ut på hårdvara (parabol, huvuden, switchar)`?

  3. #3
    sleddog
    Kan hålla med om att det verkar vara nåt annat men varför funkar DM600 utan problem.

    90 tallrik två lnb thor sirius en diseq

  4. #4
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    lite konstigt men om du testat 2 boxar borde dom inte ha samma problem, men kan vara värt att kolla Q72 om inställningarna i boxen i övrigt är rätt

  5. #5
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pojken Visa inlägg
    sleddog
    Kan hålla med om att det verkar vara nåt annat men varför funkar DM600 utan problem.

    90 tallrik två lnb thor sirius en diseq
    Hur hade du tänkt dig att det skulle funka med EN switch?
    Du måste ha en switch till varje box.

    --------------------------LNB
    Dreambox - >> Switch ->>
    --------------------------LNB

    Så om du har tre boxar så krävs 3 st switchar och 2 QUAD huvuden.

  6. #6
    kanske ska förtydliga.


    Skiftade bara tillfälligt till DM500 där jag normalt har en DM600 som fungerar som den ska. DM500 ska vara i pojkens rum på garaget. I dags
    läget har jag ingen parabol där. En arbetskamrat har en parabol som han inte använder som jag skulle få.

  7. #7
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pojken Visa inlägg
    kanske ska förtydliga.


    Skiftade bara tillfälligt till DM500 där jag normalt har en DM600 som fungerar som den ska. DM500 ska vara i pojkens rum på garaget. I dags
    läget har jag ingen parabol där. En arbetskamrat har en parabol som han inte använder som jag skulle få.
    Har du en switch till varje box?

  8. #8
    ja en switch per box.

    Jag tar bort DM600 som fungerar som den ska och istället sätter dit DM500 med detta problem. Samma config som DM600 med Mgcamd osv.

    Du nämnde Q72 inställning. Vad är det?

Liknande ämnen

  1. Problem med fjärrkontroll DM500
    Av Kokkivoxx i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 18:21
  2. Problem med internetanslutning DM500!
    Av Kokkivoxx i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 21:46
  3. Problem med Dm500 och router
    Av KamratJonas i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 11:41
  4. Problem med mottagning DM500
    Av esson i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-06-28, 12:14
  5. Diseqc problem DM500
    Av jsidj i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 05:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss