Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Linjer tvärs över bilden

  1. #1

    Linjer tvärs över bilden

    Jag beställde 3st DM500c från dvbmonkey, två av dom funkar fin fint men med den 3e så kommer det 4 sträck över bilden, en rätt långt upp och tre i mitten.

    Jag har testat med både SCART och den kabeln (vit,röd,gul) som följer med.

    Är det bara att skicka tillbax den eller går det att fixa själv på nått lätt o billigt sätt?

    Vad kostar det att skicka ett 30x18x7 paket till kina? Kan juh inte stämma att det kostar ca 1500 vilket är priset jag får fram på dhl och fedex hemsida.

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av laban18 Visa inlägg
    Jag beställde 3st DM500c från dvbmonkey, två av dom funkar fin fint men med den 3e så kommer det 4 sträck över bilden, en rätt långt upp och tre i mitten.

    Jag har testat med både SCART och den kabeln (vit,röd,gul) som följer med.

    Är det bara att skicka tillbax den eller går det att fixa själv på nått lätt o billigt sätt?

    Vad kostar det att skicka ett 30x18x7 paket till kina? Kan juh inte stämma att det kostar ca 1500 vilket är priset jag får fram på dhl och fedex hemsida.
    Det kostar inte mycket om du skickar via posten, men det tar ju lite längre tid. Jag gissar att det kostar kanske 200:- att skicka från sverige till hongkong, men varför inte bara skruva lös moderbordet och skicka, det väger inte mycket.

  3. #3
    Medlem truckiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Inlägg
    88
    Tackad
    2 gånger
    Det kostar 150kr med postens gröna vadderade "Medium" kuvert inkl. rekomenderat till kina/hong kong

  4. #4
    har nu fått svar från dvbmonkey angående problemet.

    "our technician told me that the problem not happned in box, it is maybe cable connection or LNB problem. Also the dish or LNB not assemble well."

    "our technician said not on the box. but if happend, maybe it is on the tuner."

    eftersom jag inte kan så mycket om dreamboxar så kan någon kanske förklara detta lite närmre för mej? att byta tunern är det något en vanig svensson klarar av?

Liknande ämnen

  1. Linjer i bilden, Zapstream
    Av Sprinter i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 17:15
  2. över 200
    Av parapente65 i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-24, 19:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss