Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Inget ljud

  1. #1

    Inget ljud

    Jag har en 800 och visa kanaler finns det inget ljud på finns det någon som kan hjälpa mig med detta

  2. #2
    Tryck AUDIO-knappen och välj ljudström. AC3 är digitalt ljud, (kan vara både stereo och DD5.1), och används om du kör ljudet via digitala utgången till en hembioförstärkare. Om du inte använder en sådan kan du välja mpeg-ljud som ger vanlig stereo.

    Du kan även ändra under inställningar (A/V-inställningar) om du vill ha AC3 som default eller inte.

  3. #3
    Hvilken tekst modul bruker du. hadde samme problem engang. å da var d bullz-tekst som kødda d till, skifta til gSUB og alt blei ok.

  4. #4
    Varken Bullz eller gsub funkar väl till 800? Själv kör jag 2sub i min.

  5. #5

    inget ljud

    har testat med ac3 ljud men det hjälper inte men ljudet kommer efter en stund på visa kanaler inget annat man kan testa jag är lite grön med dreambox

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vad har du för koppling till din TV ? SCART, DVI, Component ? Har du valt rätt utgång under A/V-inställningar ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    jag har hdmi in i surroundrecivern sen till tv vis hdmi men det konstiga är det är bara på vissa kanaler

Liknande ämnen

  1. dvd - iso . Inget ljud
    Av johndoe i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 19:55
  2. Inget ljud på SVT?
    Av JoeB i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 12:28
  3. Inget Ljud
    Av dippa71 i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-27, 09:28
  4. Inget ljud...
    Av andrease i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 10:31
  5. inget ljud
    Av fleischer i forum Boxer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 13:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss