Sidan 12 av 15 FörstaFörsta ... 21011121314 ... SistaSista
Resultat 111 till 120 av 144

Ämne: openbox / skybox S9

  1. #111
    Okej, tackar!

    Är inte riktigt med på det tekniska, kräver det att jag har pc:n igång när jag ska kolla på de nordiska kanalerna och var hittar jag inställningar osv?
    Jag tänkte egentligen bara på man skulle kunna få igång typ svt kanalerna och tv4 på openboxen.

  2. #112
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Det är bara en nödlösning, PC måste vara igång hela tiden. Svt = ja ;TV4 = nej
    Är verkligen interesserad hör av dej så kan jag ladda upp programmet.

    Mvh Kalle

  3. #113
    Kan du ladda upp programet och beskrivningar hur man instalerar det, Mvh Braco

  4. #114
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Hej braco70
    Jag hade tänkt och skicka dej ett meddelande men klarade inte att skicka med en fil, så du har den här istället.

    Mvh Kalle

    undrar om filen kom med ?

    Ta den här istället.
    https://rapidshare.com/files/2912965...r_v1.0.0.7.rar
    Senast redigerad av Kalle_P den 2011-05-29 klockan 15:34.

  5. #115
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    69
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mr_richard Visa inlägg
    Jag har fått hem min nu, första intrycket var som vanligt (med min tur) inte imponerande. Jag kommer ihåg från min s9 att säljaren instruerade mig att byta image innan första start till en dom mejlade mig. Någon sådan fick jag inte med nu. Vid första uppstart fungerade inte fjärren alls. Med hjälp av boxknapparna ställde jag in satelliterna och började söka men fick "failed" på alla frekvenser.

    Det mesta löste sig med en nyare image från en av alla openbox sidor.

    Vet du vilken firmware du har i den? Jag har FK7000_1.08B9_17.05.2011 i min och har en del strul med att den fastnar på kanaler som inte är avkodade så jag får ändra kanal på boxen, Fjärren slutar att fungera. Ibland slutar fjärren även att fungera utan uppenbar anledning men kommer igång igen om man ändrar på boxens knappar.

    Jag upplever att bilden är bättre på min 42" lcd med s10 än med s9an annars verkar det vara samma allt.
    Ligger en ny firmware uppe på www.ignotech.se dock ej prövat.

  6. #116
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kan inte någon vara jättesnäll och skriva ihop en guide för nybörjare om sådant här? Och då ange om det även skulle kunna fungera på andra fabrikat som AZBOX med flera?

    Är bra på att sätta upp och ställa in paraboler, men lyckas aldrig med att få igång min DB eller att kortdela mellan min dator och AZBOX.

    Tack på förhand!
    /I

  7. #117
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    69
    Tackad
    1 gånger
    Ännu en firmware ute på ignotech. För både S9/S10.
    2011-06-11
    Ännu en ny firmware till Openbox S9/10 ute. Detta är en test firmware från fabrik som ännu inte är släppt. Vill du prova så är det bara att ladda ner. Fungerar till både S9/S10. Maila gärna angående buggar.
    * Tillagd mediaspelare VCD/DVD/MP4(H.264)/AVC
    * biss, cryptowork, irdeto 2 softcam keys.
    * Nytt språk
    * Några bugg fixar.

  8. #118
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    62
    Tackad
    1 gånger
    Kan jag köra cardshare hemma mellan en openbox och en dreambox? Där servern är dreamboxen?

  9. #119
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Axan Visa inlägg
    Kan jag köra cardshare hemma mellan en openbox och en dreambox? Där servern är dreamboxen?
    Det bör fungera, om du kör CCcam eller MGcamd på dreamboxen.

    Mvh Kalle

  10. #120
    ny firmware mwd svensk meny
    Tar bort felet att boxen hänger sig på vissa kanaler.
    Svenskt meny språk och integrerad Mediaspelare.
    Senast redigerad av braco70 den 2011-07-15 klockan 09:55.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss