Sidan 13 av 15 FörstaFörsta ... 31112131415 SistaSista
Resultat 121 till 130 av 144

Ämne: openbox / skybox S9

  1. #121
    Kan man ändra textningen? för den är så stor och ful ... på HD kanalerna är den ok men inte på dom andra.

  2. #122
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    7
    Tackad
    1 gånger
    Jag har testat Ignotechs firmware några dagar men har fortfarande problem med att min Skybox S9 hänger sig och startar om på vissa kanaler. I det stora hela så tycker jag dock firmwaren är bättre än den jag hade tidigare. Uppstarten/omstarten är t.ex mycket snabbare och det känns överlag mycket smidigare än innan jag uppgraderade. Tidigare när boxen omstartade kunde det ta upp till en minut innan jag hade bild igen, nu tar det ca 15-20 sekunder vilket är en avsevärd förbättring men inte tillfredställande då man ju helst inte vill ha nån omstart överhuvudtaget. Dock är jag inte alltför irriterad, jag köpte mottagaren från en billig kinatillverkare och inser att man får det man betalar för. Blir kanske en DB när plånboken tillåter
    Senast redigerad av FGTH den 2011-07-24 klockan 02:37.

  3. #123
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    85
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mr_richard Visa inlägg
    Ett problem andra har ute i världen med denna box är att den på vissa kanaler hänger sig och startar om. Så långt har jag inte hittat någon lösning på detta. För mig är det Canal+ Extra 4 som spökar, samt någon annan kanal på samma frekvens som jag inte vill ha.

    Har någon annan här med openbox s9 fått Canal+ Extra 4 att fungera? Kanske det har med switchen att göra?


    Har nu testat senaste imagen som skulle bota sky kanal felet med den bootar fortfarande om på de svenska kanaler som den gjorde förrut.
    Hade problem att få in canal +extra 4. Men det löstes av sig själv efter 100 kanalsökningar. Dock har en kompis till mig likadan box och han får inte in canal +extra 4. Vi kör med originalmjukvaran från slutet av 2010 nångång. jag ska prova att uppdatera nån dag när jag har tid att editera kanalerna igen efteråt.
    Har haft problem med automatisk omstart. Det berodde på att man hade dubletter i favoritlistan. Ut med antennkabeln, editera bort dubletter. I med antennsladden och titta vidare.

  4. #124
    Hej
    Jag har precis köpt en S9 och allt verkar fungera som det ska, t.o.m mitt CD kort fungerade direkt.
    Men jag har ju ett problem, tänkte uppdatera den så vi får svenska i menyer o likn, men när jag sätter i ett USB-minne med en nyare firmware så händer ingenting.
    Jag tar mig i menyerna till rätt ställe men de rader jag vill åt är gråade och går inte att nå!!
    Har försökt med flera olika minnen och alla är FAT32 formaterade.
    Borde ju även få igång PVR delen av menyerna när jag har ett USB-minne anslutet, men de är också gråade.
    Jag ser på de olika minnena att det finns ström i usb uttaget.

    Vad göra?

    Mats B

  5. #125
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    85
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Mats_o_b Visa inlägg
    Hej
    Jag har precis köpt en S9 och allt verkar fungera som det ska, t.o.m mitt CD kort fungerade direkt.
    Men jag har ju ett problem, tänkte uppdatera den så vi får svenska i menyer o likn, men när jag sätter i ett USB-minne med en nyare firmware så händer ingenting.
    Jag tar mig i menyerna till rätt ställe men de rader jag vill åt är gråade och går inte att nå!!
    Har försökt med flera olika minnen och alla är FAT32 formaterade.
    Borde ju även få igång PVR delen av menyerna när jag har ett USB-minne anslutet, men de är också gråade.
    Jag ser på de olika minnena att det finns ström i usb uttaget.

    Vad göra?

    Mats B
    Måste vara din box. Mina reagerar direkt jag sätter i nåt usb aktigt. Behöver bara byta meny fram och tillbaka eftersom den inte "realtime" uppdaterar.

  6. #126
    Hej.
    Var/hur lägger man in mg_cfg ? i en Openbox s10.

  7. #127
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Varför inte ställa den frågan i tråden för S10?

    http://www.comhit.net/showthread.php/28554-Openbox-S10
    Multitasking means screwing up several things at once.


  8. #128
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tedski Visa inlägg
    Hej.
    Var/hur lägger man in mg_cfg ? i en Openbox s10.
    Hej, svarade dig i S10-tråden istället:

    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post176663
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #129
    Hallo
    vi kör en newcamd server och ccam klient och har litet problem med att kolla på samma kanal samtidigt, Det som händer är att bilden fryser efter 10 sec alltså bara för klient, inte för den som delar kortet. vart kan problemet vara ? tacksam för all hjälp!

  10. #130
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pronoz Visa inlägg
    Hallo
    vi kör en newcamd server och ccam klient och har litet problem med att kolla på samma kanal samtidigt, Det som händer är att bilden fryser efter 10 sec alltså bara för klient, inte för den som delar kortet. vart kan problemet vara ? tacksam för all hjälp!
    Har ni olika användarkonton för de olika boxarna?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss