Sidan 6 av 15 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 144

Ämne: openbox / skybox S9

  1. #51
    Jag har 6 tecken i konto och 7 tecken i lösenord. Är det för långt?

  2. #52
    Newcs säger "possible bad checksum?". Någon som vet var checksumman ligger

  3. #53
    Om det även står nått om des_decrypt så måste du kolla att raden 01 02 03 osv är lika som på servern, och kolla även så att du inte använder ett konto som du kör på en annan box. Varför inte prova kortet i Openboxen och köra newcamd.list mot 127.0.0.1

    Konto och pass på 7 tecken är ok, men har för mig att jag sett nått om max 8 men kanske var en annan box.
    Senast redigerad av eltrocadero den 2010-12-05 klockan 16:56. Anledning: Password längd

  4. #54
    Deskey är olika. På servern och i Newcamd.list står det exempelvis 01 02 03 ... men i Openbox står det 010203. Kanske inte har någon betydelse, men för övrigt är koden lika.

  5. #55
    Någon som vet om Deskey måste vara numeriskt för att fungera i Openbox?

  6. #56
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ramblan Visa inlägg
    Deskey är olika. På servern och i Newcamd.list står det exempelvis 01 02 03 ... men i Openbox står det 010203. Kanske inte har någon betydelse, men för övrigt är koden lika.
    Hej
    Mellanrummen har ingen betydelse och DESkey är hex även om den ser ut att vara numeriskt.

    Mvh Kalle

  7. #57
    Jag har fått uppgift att Openbox inte klarar MgCamd med hex med dagens firmware, utan att deskey måste vara numeriskt. Är det så?

  8. #58
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ramblan Visa inlägg
    Jag har fått uppgift att Openbox inte klarar MgCamd med hex med dagens firmware, utan att deskey måste vara numeriskt. Är det så?
    Då kan du jo fråga din uppgiftslämnare om han kan se skillnaden på 01 i hex eller numeriskt.
    Openbox klarar Mgcamd med den vanliga keyn galant. Från boxen i vardagsrummet till ASUS-routern med NewCS i sängkammaren.

    Mvh Kalle

  9. #59
    Min Openbox identiferar sig som Client:Generic mot servern, men det skall vara Client:MgCamd.
    Har testat både med och utan Cccam.cfg. Skall den vara med?

  10. #60
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    När du använder CCcam.cfg skriver du en N: line för Newcamd/Mgcamd.
    Vill du kontakta en CCcam-Server blir det C: line.

    I MgCamd avdelningen kör du med en newcamd.list eller matar in uppgifterna med fjärrkontrollen.

    Man skall inte använda båda metoderna samtidig, antingen CCcam.cfg eller newcamd.list, när det gäller samma server.

    Med identifieringen kan man tricksa. Skriv efter DESkey en siffra 1 till 4 och du får olika identiteter.

    Mvh Kalle

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss