Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: med risk för att verka galen..........

  1. #11
    Hmm, mina två cent...

    Om man nu bortser från att du inte skall behöva internettillgång för att se på tv så gissar jag på du har induktionsstörningar.

    ADSL är i vissa lägen väldigt känsliga för det magnetfält som uppkommer runt spänningssatta produkter. I 99% av fallen så märker man inte något men du verkar ha fått problem med just detta.

    För att hitta källan till störningen, nu skojar jag inte, få tag på en liten handhållen radio som klarar av att lyssna på AM-bandet. Vrid in en låg frekvens och höj volymen. Nu kan du med hjälp av radion lyssna dig till vilken eller vad det är som genererar induktionsstörningen. Ju högre "surr" i radion desto närmare är du källan.

    Värt att testa.

  2. #12
    du kan från kjell.com köpa ferrit spolar och fästa på telefonkabeln som går från modemet till jacket. ska sitta så nära modemet som möjligt. skulle köpa 2 st och sätta en i varje ände av telekabeln, kanske även sätta en eller 2 på tv:ns nätsladd och antennsladd.

    inom amatör radio värden går plasma tv under smeknamnet plasma sändare för som stör ut radion


    http://www.kjell.com/content/templat...0000,164000000

  3. #13
    Säkert ett långskott, men det kan hjälpa att skifta fas/nolla på någon av apparaterna (stickpropp 180 grader). Hade problem med en subwoofer som störde ut bilden på TV och där hjälpte det att bytta plats med fas/nolla på subben,

  4. #14
    Tack för alla svar. Jag har löst mitt problem. Jag löste det som tidigare skrivit med en längre kabel, och flytt av modem till tidigare placering. Dock löstes inte allt åt detta då jag blev tvungen att använda ett andra modem/router som dhcp-relä, då det är många prylar som vill komma åt internet. Även här började det strula och dm800 kunde inte längre spela in till nas. Det kom något meddelande om sökväg samt en ikon för trådlöst internet. Detta går jag inte till boxen, så det var lite lurigt. Alla problem löstes när trådlöst nätverk på reläet stängdes av. Mycket problem av bara en tv:-)

Liknande ämnen

  1. Risk att läsa org. kort?
    Av Jouko i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 18:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss