Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 44

Ämne: 3G USB modem Router

  1. #31
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Testa att flasha med vanliga firmvare som finns på dovado, varför vill du branda routern?


    Spontant så känns det ju som om boxen är död på nätverksporten, använder ni samma nätenhet då ni testat den hos andra och använder ni samma TP kabel?

    Har ni någon gång kunnat ha 2 enheter kopplat trådat till routern?

    Besök forumet jag länkade till tidigare, där har du experthjälp.
    Senast redigerad av sleddog den 2010-11-16 klockan 10:05.

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Testa att flasha med vanliga firmvare som finns på dovado, varför vill du branda routern?


    Spontant så känns det ju som om boxen är död på nätverksporten, använder ni samma nätenhet då ni testat den hos andra och använder ni samma TP kabel?

    Har ni någon gång kunnat ha 2 enheter kopplat trådat till routern?

    Besök forumet jag länkade till tidigare, där har du experthjälp.
    Du har rätt, finns ingen anledning att låsa routern till Tre. Fick för mig att det skulle fungera bättre. Nope!
    Vi har försökt med flera olika TP-kablar och skiftat mellan olika LAN-portar i routern. Funkar icke. Det brukar lysa en diod när man har internetkontakt, men den dioden tänds aldrig.
    Jo, vi har försökt med 2 enheter tidigare. Dreamboxen fungerade faktiskt en vecka med just denna router innan den dog, och därefter åkte boxen ner på "reparationen" som inte visade något fel.

    Har även varit inne på sidan du länkade till, men ingen där har kunnat ge något svar. Börjar fundera på att byta router.
    Nu skickar brorsan upp hela rasket till mig, så jag får titta närmare på eländet, utan att jag har större förhoppningar om att lyckas bättre än han gjort.
    (Det är lite besvärligt när det är 60 mil emellan...)

    Stort tack ändå för all hjälp du ger/gett! :-D

  3. #33

    Cool DOVADO på plats!

    Hejsan!

    DOVADO här!

    Ni kan hitta oss på olika forum där vi är mest aktiva idag:

    - http://www.mobilabredband.se/forum (främst för våra kunder i Sverige)
    - http://twitter.com/#TeamDOVADO
    - http://www.dovado.com/facebook (För kunder i Sverige & worldwide)

    Förvänta inte att se oss här på ComHit så mycket eftersom vi jobbar främst med mobiltbredband.

    Vi välkommnar era frågor!

    Tack!

    Team DOVADO

  4. #34
    Skaffade den router som kavvis föreslog och då fungerade allt som det skulle. Måste ha varit något fel på Dovadon, för jag kunde se hur dioden vid något tillfälle blixtrade till när Dreamboxen kopplades in, men sedan var stendöd igen.
    Dessutom tog det fruktansvärt lång tid innan den kopplade upp det trådlösa nätverket, torts att alla inställningar var gröna. Den hoppade mellan connected och disconnected hela tiden.

    Tack för alla tips jag fått! :-D

  5. #35
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger
    kul! Jag jag är hel nöjd med den.. tycker du inte med den även känns mer rejält? Rejält mycket billigare med... men kul! Hej

  6. #36
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    @Zirkon

    Har den router du köpte någon form av keepalivefunktion liknande den som Dovado har?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    har oxå en dovado som rullar på fint. Har även bra erfarenhet med D-link dir-655. Dock svårare att funka ihop med en del modem.
    Är det någon som vet vad man måste göra med router/3G-modemet för att få det att fungera?
    Har också en DIR-655 och ett Huwei E367 (USB-dongel). Har i router-gränssnittet på USB-settings valt 3G-modem, Sweden, Tre och då kommer den info jag fått från Tre upp riktigt, men routern får ingen ip-adress! USB-dongeln får jag att fungera direkt i datorn utan problem, pin-koden har jag tagit bort.

  8. #38
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    kolla vilken apn routern har valt ...så att den är rätt om inte gör det manuelt ist ..

  9. #39
    Routern väljer "bredband.tre.se" och det är det som jag fick från supporten på Tre, jag har även provat "data.tre.se"

  10. #40
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Stödjer Routern din dongel?

Liknande ämnen

  1. Mobilt bredband med USB-modem
    Av Hampus920 i forum Linux
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 17:37
  2. Kvalitet TDC Modem
    Av Ripleyonline i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 07:22
  3. Modem och modem
    Av jaka i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 21:31
  4. Delad anslutning via modem????
    Av thelv i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-04-23, 14:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss