Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Vilken Diseqc switch tilll 500 hd?

  1. #1

    Smile Vilken Diseqc switch tilll 500 hd?

    Är det någon som kan rekommendera en bra switch till min 500 hd??
    Jag har en "Clas Ohlsson" och då "fryser" bilden någon gång då och då.Har kört direkt mot Lnbn och hittills inga frysningar!

  2. #2
    Samm här. Den fattar inte att den skall byta huvud ibland så man får zappa fram och bak lite så hoppar det till och funkar igen.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    kör biltemas diseq till båda mina boxar, funkar perfekt

  4. #4
    Ripperman, kör du med på 500HD?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Japp, har en 500, har även en 600pvr som den funkar på

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Tänk på att det finns "gamla" och "nya" Biltema switchar...
    De gamla med art. nr. 24063 och 24067 funkade bra med Dreambox.
    De nya med art. nr. 24093 och 24094 vet jag inte hur de är, kan ev. vara sämre?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Köpte en ny biltema switch 49,90 SEK och den funkar helt problemfritt med min DM500HD. Kommer inte ihåg vad det stod för artikelnummer men den var inkapslad i vit plast och skyddet för kablarna var av modellen utdragstyp. Kan återkomma med modell om någon behöver men det borde vara den "nya" eftersom den köptes idag.

  8. #8
    Har fått ett märkligt fenomen på boxen. Jag har en DM500HD kopplad till en switch och vidare till två twin standard lnb, allt har funkat klockrent i cirka 1 år men nu i höstas började det strula och det blir bara mer och mer frekvent. Det som händer är att då jag byter ifrån 0,8 till 4,8 så får jag "tuning failed", lösningen är att gå tillbaka till föregående kanal och försöka igen och efter upprepade försök brukar det funka...?? jag har förstått att detta är ett förhållandevis vanligt fenomen (dålig kontakter, kass lnb, tunerfel osv..).
    När man väl får in en kanal har jag perfekt mottagning SNR runt 16db på bägge och noll i BER.

    Jag har en DM600 kopplad till en annan switch till samma lnb huvud och den funkar som en klocka?? Borde utesluta att det är fel på LNB, eller?

    Så idag gjorde jag en insats och gick igenom alla kontakter (lnb, switch och vid boxen) resultat=ingen skillnad...
    steg två: kopplad DM500HD till DM600 switchen (då 600:an funkar bra) = sämre än innan...
    steg tre: ny switch (biltemas nya variant) = ännu värre
    steg tre : beställt en spaun switch...resultat = ???

    Några kloka ord ifrån någon vad som felet kan vara? Alla ideér mottages...håller på att bli galen.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    300
    Tackad
    32 gånger
    Jag gissar att det hjälper med spaun, brukar alltid funka på DM.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss