Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Dreambox dm500-S and JSC Kort

  1. #1

    Dreambox dm500-S and JSC Kort

    Hej,

    Jag är nybörjare vad det gäller dreamboxar men jag har köpt dreambox dm500-s och jag vet inte om det är clone eller inte.

    Jag har officel aljazeera sport kort men när jag stoppar in den så fungerar det inte för mig alltså ja får ingen bild, så jag har 2 frågor.

    1/ Vad borde jag göra för att den skall fungera ?
    2/ vad är gemini 4.70 och vad gör den för nåt ?

    all hjälp uppskattas

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    1. Installera någon kort av cam som kan avkoda kortet så du kan se på kanalen. T.ex. Oscam.

    2. Gemini 4.70 är en image som du kan installera i boxen.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    1/ Ok tack för hjälpen men hur installerar jag oscam tillexempel och vart laddar jag ner det ifrån ? finns det någon guide ?

    2/ öppnar gemini 4.70 alla låsta kanaler ?

  4. #4
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av khaled_jamal Visa inlägg
    1/ Ok tack för hjälpen men hur installerar jag oscam tillexempel och vart laddar jag ner det ifrån ? finns det någon guide ?

    2/ öppnar gemini 4.70 alla låsta kanaler ?
    Du laddar ner softcam genom menyerna på din box....

    Det finns inga "låsta kanaler".

  5. #5
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    1 Ladda ner CCcam och CCcam config ex CCcam 2,1,4

    2 Gemini 4,70 öppnar inte alla kodade kanaler utan du kan bara se de kanaler du betalar för. Det kanske finns andra möjligheter men dem får vi prata om någon annanstans här pratar vi bara cs inom hushållet.