Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Dreambox dm500-S and JSC Kort

  1. #1

    Dreambox dm500-S and JSC Kort

    Hej,

    Jag är nybörjare vad det gäller dreamboxar men jag har köpt dreambox dm500-s och jag vet inte om det är clone eller inte.

    Jag har officel aljazeera sport kort men när jag stoppar in den så fungerar det inte för mig alltså ja får ingen bild, så jag har 2 frågor.

    1/ Vad borde jag göra för att den skall fungera ?
    2/ vad är gemini 4.70 och vad gör den för nåt ?

    all hjälp uppskattas

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    1. Installera någon kort av cam som kan avkoda kortet så du kan se på kanalen. T.ex. Oscam.

    2. Gemini 4.70 är en image som du kan installera i boxen.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    1/ Ok tack för hjälpen men hur installerar jag oscam tillexempel och vart laddar jag ner det ifrån ? finns det någon guide ?

    2/ öppnar gemini 4.70 alla låsta kanaler ?

  4. #4
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av khaled_jamal Visa inlägg
    1/ Ok tack för hjälpen men hur installerar jag oscam tillexempel och vart laddar jag ner det ifrån ? finns det någon guide ?

    2/ öppnar gemini 4.70 alla låsta kanaler ?
    Du laddar ner softcam genom menyerna på din box....

    Det finns inga "låsta kanaler".

  5. #5
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    1 Ladda ner CCcam och CCcam config ex CCcam 2,1,4

    2 Gemini 4,70 öppnar inte alla kodade kanaler utan du kan bara se de kanaler du betalar för. Det kanske finns andra möjligheter men dem får vi prata om någon annanstans här pratar vi bara cs inom hushållet.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  6. #6
    Aha ok då vet jag vad det är. tack.

    ursäkta men jag är ganska ny i det här med dreambox så jag undrar om du kan förklara hur jag kan ladda ner och installer CCcam och CCcam config lite mer detaljerat.

  7. #7
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av khaled_jamal Visa inlägg
    Aha ok då vet jag vad det är. tack.

    ursäkta men jag är ganska ny i det här med dreambox så jag undrar om du kan förklara hur jag kan ladda ner och installer CCcam och CCcam config lite mer detaljerat.
    Skall vi torka rumpan på dig också?
    Det är omöjligt att tala om exakt hur du skall trycka på din fjärrkontroll genom att vi inte vet vad du har för image installerad.

  8. #8
    Du behöver inte vara otrevlig, det är ingen som har tvingat dig till att svara på denna inlägg !

    Jag har DM-500S helt ny så jag har den image som den levereras med.

  9. #9
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Ok Jag ska försöka vara din guide till detta.

    1. Börja med att ladda ner DCC och sen ska du konfigurera den så nätverket är ok.......http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=62

    2. Du måste installera en ny image ex..............http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=619
    Till detta måste du använda dreamup eller flash wizard. Har du en nollmodemskabel så använder du dreamup annars kan du installera den via nätverket om du använder flash wizard.

    3 tryck på den blå knappen så kommer du in i blue-panel/addonsa/download gemini server och välj mappen cam och ladda ner CCCam
    gör sen om procuduren men istället för att välja cam så går du in i mappen cam-configs.

    om du har gjort allt rätt sen så ska du ånyo trycka på den blåknappen och ändra common interface till cccam och sen ska du kunna se
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  10. #10
    Tack för hjälpen ! jag har gjort det som du sa men kanalerna fungerar ändå inte :S

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss