Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Tele2

  1. #1

    Tele2

    Hejsan.

    Är helt färsk inom Dreambox och dyl. Finns det möjligheter för mig med Tele2?


  2. #2
    razorx
    Gäst
    Köp en box och stoppa in ditt kort?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Någon som kan något om Tele2vision?? (Om de fortfarande heter så.) Det finns inte mycket information att hitta.

    Moder har Tele2s kabelTV med deras digitalbox. Hon har nu köpt en TV med DVB-C/T inbyggt.
    Min tanke är att med rätt modul + programkort instoppad i TVn får bild och ljud, kan det fungera? (Blir inte så jättepopulär om det inte fungerar och att det sedan tar ett antal timmar innan den externa boxen och kortet börjar prata med varandra igen.)

    Det lilla jag har hittat säger att Tele2 använder sig av CONAX, Jag har en CONAX-modul för DVB-S liggande. Är modulerna för samma krypteringssystem identiska över de olika systemen?

    Hoppas att någon kan svara!

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Ingen TELE2visionare därute?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Cardsharing är bara tillåtet inom egna hushållet.

    Men om du menar att morsan ska ha en TV med Dreambox och en TV med den inbyggda boxen fungerar följande kombination:

    - Dreambox med originalkort
    - Inbyggd box med Alex2-interface och SMiT-cam, tex följande: http://satpro.se/detailes/detailes.asp?art_nr=2822

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Vad jag menar är vilken modul hon skall ha i TVn för att slippa ha digitalboxen vid sidan av. Min mamma har inget intresse av kortdelning, vare sig i hemmet eller över Internet. Hon hör till dem som tycker att varför skall hon behöva ha två apparater (TV + box) när det för fem år sedan räckte med en TV.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Det lilla jag har hittat säger att Tele2 använder sig av CONAX, Jag har en CONAX-modul för DVB-S liggande. Är modulerna för samma krypteringssystem identiska över de olika systemen?

    Hoppas att någon kan svara!
    Det är samma krypteringssystem men endel TV apparater kan ha problem med vissa CA modeuler så det är bara att testa

  8. #8
    Jag har Tele2. Till att börja med så borde du kunna hitta alla kanaler och få det att funka med gratisutbudet. Jag flyttar mitt kort mellan mina två AzBoxar och det funkar bra, varför skulle det ta "ett antal timmar"?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss