Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 39 av 39

Ämne: Com Hems HDTV-Modul

  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av smedberg Visa inlägg
    Jag kör med SmartWi lite med firmware 2.52 r3 och korten satta i conaxläge.
    Funkar både med Comhem HDTV CI+ modul samt Humax HDPVR-1000c
    Funderar själv på att köra med SmartWi tillsammans med Humax HDPVR-1000c o Comhem HDTV CI+ modul på en anna HD TV. Har hört att inte Viasat HD kanaler ska funka men stämmer det? Har också hört att det är problem med att spela in på boxen samt att se på den andra tv:n samtidigt. Något du kan bekräfta?

  2. #32
    Jag får inte beställa Viasat HD pga att jag inte har tre hål i väggen så jag kan inte svara på det. Men de vanliga pairade HD-kanalerna fungerar iaf. Har inga problem att spela in och titta på samsungen.

  3. #33
    Gött, då kanske man ska slå till då. Har några ytterliggare frågor men de kanske du kan svara på via mitt msg.

  4. #34
    Någon som vet om det skiljer mellan FW versionerna när det gäller kanalväxlingstiden?

  5. #35
    Jag lyckas inte få igång min Samsung SMT-C7160 tillsammans med SmartWii 2 (Likadant med Comhems CA-modul för HDTV CI+).

    Däremot fungerar det bra med Motoralas On-Demand box och en gammal CA modul, jag kör Firmware SmartWi II version 3.1 r2

    Är det någon som har ett bra svar om det ens går att få igång Comhems CA-modul eller min Samsung SMT-C7160 tillsammns med Smart Wii 2 ?

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av silversurfaren Visa inlägg
    Jag lyckas inte få igång min Samsung SMT-C7160 tillsammans med SmartWii 2 (Likadant med Comhems CA-modul för HDTV CI+).

    Däremot fungerar det bra med Motoralas On-Demand box och en gammal CA modul, jag kör Firmware SmartWi II version 3.1 r2

    Är det någon som har ett bra svar om det ens går att få igång Comhems CA-modul eller min Samsung SMT-C7160 tillsammns med Smart Wii 2 ?
    Hej,
    Undrar om du lyckats få SmartWi att funka med Comhems CI+ HD modul? Sitter, typ, i samma båt

  7. #37
    Jag har SmartWi Lite. 2 Samsung SMT-7160 boxar och en TV med modul. Jag fick de att funka.
    Mvh Malla

  8. #38
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    har själv testat på en panasonic med ci+ modul till comhem
    och smartwii men funkar inte
    sen har ja testa clone+ med
    samma visa där funkar inte

    Malla vilken modul kör du vanlig ci modul så funkar det men inte med ci+

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av Malla Visa inlägg
    Jag har SmartWi Lite. 2 Samsung SMT-7160 boxar och en TV med modul. Jag fick de att funka.
    Hur då? Min 7160 bara stendör när man stoppar i klientkortet...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss