Hej gott folk

Jag ska köpa en ny parabolmottagare, och undrar vilken av dessa 2 ni rekommenderar?

AzBox HD Elite eller Hyro 9900.

Jag är inte så insatt i hur det funkar att programmera boxar eller så, men jag är inte heltb oteknisk heller. Däremot så tycker jag att Dreambox kanske är lite väl komplicerad för mig att börja med. Har därför sökt runt och kommit fram till dessa 2 boxar.

Vad jag har kunnat se, så kan båda spela upp likvärdiga filer och båda är ju HD. Det som talar för AZ är att man kan lägga till en DVB-C tuner t.ex. och på så sätt slippa köpa en ny box för det. Det som talar för Hyro är att den verkar vara utveckad av fd Samsungtekniker och verkar vara enklare och 500kr billigare.

De sattelliter som jag kommer att ta emot främst är Eurobird 16e och Astra 19e. Men vill även vara förberedd för Sirius och Thor om jag skulle få för mig att kolla på dessa kanaler Kommer även att köpa till en "automatisk" satellitmotor(med det menar jag en som rör sig automatiskt när jag bläddrar fram till en kanal som finns på en annan satelli). Någon av dessa boxar kanske är bättre på det än den andra även om jag har läst att båda kan vara lite sega.

Tacksam för all hjälp