Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Otroligt högt ber-värde - DM500-C

  1. #1

    Otroligt högt ber-värde - DM500-C

    Sitter på en dreambox kopplad till Comhem (tre hål i väggen).
    Igår började kanalerna se ut som ett pussel där alla bitar satt fel.
    När jag kollar värdena så står de följande:
    SNR - 80%
    AGC - 38%
    BER - ca 1653150

    När jag kopplar ur dreamboxen och kopplar antennkabeln direkt i TV-n så är bilden ganska dålig (mycket knottrig bild), har även provat flera kablar med samma resultat.
    Är de min dreambox de är fel på eller kan de vara fel på Comhems grejer?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kolla så du inte har något fel i antennkablar eller kontakter. Annars är det fel i ComHem:s grejor.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    104
    Tackad
    5 gånger
    kan oxå va din tuner som pajjat.
    just det ber värdet brukar boxarna få där tunern dött, antar att det betyder 0 kontakt. så antingen din tuner eller comhems saker,

  4. #4

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Om du har fler än ett uttag, kolla upp båda, det kan vara något som är kortslutet i det andra uttaget, eller koppla ur så att det bara är ett uttag inkopplat. Om du bor i lägenhet, kolla om någon av dina grannar har samma problem som du, eftersom det brukar vara att flera fastigheter sitter på samma splitter och det sitter säkert en förstärkare före eller efter splittern, innan tv-signalen kommer in till era bostäder. Då är det comhems fel förstås. Kolla först med comhem, de kanske kan se om något är fel, eller att någon annan rapporterar samma fel.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss