Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Dreambox 800 hd se pvr till NAS

  1. #1

    Dreambox 800 hd se pvr till NAS

    Har precis köpt en dm 800 hd se och skall koppla till min Nas D-link DNS 323,
    är helt ny på det här,finns det någon som kan hjälpa mig, tack på förhand

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Under nätverksinställnings menyn så finns det nått som heter Nätverks Bläddring typ och med den kan man leta upp och mounta utdelade resurser från nätverket... Fungerar mycket bra faktiskt!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Tack för ditt svar men det finns ingen nätverksbläddring, i menyn finns Adapterinställnjng,Namnserverinst,Nätverkstest,Oms tart Nätverk och Nätverksguide.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vilken image ?? Du kan alltid editera /etc/fstab med dina uppgifter.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Jag har Enigma 2 den som fanns på när jag köpte boxen, och där finns /etc men inte någon /fstab, jag borde kanske flasha om, men
    till vad???

  6. #6
    Beroende på vilken image du flashat den med så finns det olika lösningar. På min dm800hd se med LT image så går är det "meny -> lt menu -> network and internet tools -> mount manager..".. /etc/fstab är en fil som ligger under katalogen /etc/, där man manuellt kan editera in NFS/CIFS shares.

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Börja med att byta image, orginal gör du ingenting med.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    Seniormedlem BruketFanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    BruketTown
    Inlägg
    163
    Tackad
    7 gånger
    Rockey192, ser att du kör med en 800SE. Har/kör du med CS på LT imagen? Installerade själv LT image + Cccam. Fick aldrig någon cccam.cfg fil :-(.

    Installerade Newnigma + Cccam. Fick då en cccam.cfg fil :-).
    DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
    Goody Goody...

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av BruketFans Visa inlägg
    Rockey192, ser att du kör med en 800SE. Har/kör du med CS på LT imagen? Installerade själv LT image + Cccam. Fick aldrig någon cccam.cfg fil :-(.

    Installerade Newnigma + Cccam. Fick då en cccam.cfg fil :-).
    Ledsen för sent svar. Jag kör ingen CS på själva dreamboxen, har en debianserver som har hand om dom sakerna.
    På den servern så kör jag OScam och på DBn så kör jag mgcam 1.35 som klient.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss