Kanske tagits upp tidigare men i så fall länge sedan och mycket har hänt sen dess.
1. Modell?
2. Vilken image kör du?
3. Vilka plugins använder du?
Kanske tagits upp tidigare men i så fall länge sedan och mycket har hänt sen dess.
1. Modell?
2. Vilken image kör du?
3. Vilka plugins använder du?
1. DM800
2. Gemini 5.1
3. Plugins
2SUB - Texten som alltid funkar och är på svenska
Autotimer - En timer som ställs in automatiskt baserat på användardefinierade regler. Den viktigaste funktionen och det enda som behövs är en textsökning i titeln på programmet. Andra exempel en förutbestämd tidsperiod (den kan också utesluta alla veckodagar).
EPGRefresh - Uppdaterar EPG:n genom att byta kanal efter användarbestämda regler.
Box: DM8000
Image: GP 5.1
Plugins:
EPGrefresh - uppdaterar EPG genom att ställa sig på dina valda kanaler under en tid som du bestämt
EPGsearch - låter dig söka efter saker i EPG
2sub - textning
Tageditor - låter dig tagga inspelningar och lägga taggar i dina timers så att du kan få upp en lista med respektive tag. Smidigt om man har sambo och barn som spelar in sisådär 14 program om dagen så slipper man bläddra igen alla inspelningar för att hitta det man ska titta på.
WebUI - är väl så självklart att man kanske inte ens borde skriva det. Använder det för att kunna styra boxen från framförallt telefon ifall jag inte är hemma
2st Solo2 OpenPli
Duo2 4xS2 OpenPli
Viaplay
TV-avgift
Svarta listan:
1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.
Box: DM800
Image: LT6½ DM800HD (Update 1)
Plugins:
EPGrefresh - uppdaterar EPG genom att ställa sig på dina valda kanaler under en tid som du bestämt
2sub - textning
Senast redigerad av ginoware den 2010-12-23 klockan 10:13.
Openpli 4.
Webif
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Har ett par dreamboxar och skall sluta med dreambox och gå över till vu+ nu. Men vi tar den jag tittar på nu.
1. Dm500hd
2. Newnigma2
3.
Epgrefreash
cccaminfo
bitrateviwer
det är dem jag kommer på just nu
1. Sunray 4
2. Openpli 4,0
3. AirPlayer, Autobackup, OpenWebif, HDMI CEC setup,
Partner Box, Dreamexploder, dyndns, fritzcall
DM 8000 & Dm7020 (sat)