Startar enligt Viasat hemsida den 1:a mars med samma tablå som vanliga TV3.
Tänk om de bara kunde lösa "problemet" med pairingen...
Startar enligt Viasat hemsida den 1:a mars med samma tablå som vanliga TV3.
Tänk om de bara kunde lösa "problemet" med pairingen...
DM800HD - OE 1.6 GP3
DM800HD se - OE 2 GP3.2
Det går att lösa NDS pairingen, men det finns ingen publik lösning.
Konstigt att inget händer på den fronten, man börjar faktiskt tvivla att det finns en lösning.
Hmmmm.
Vadå händer, det har ju funnits en lösning länge nu, men inget som gemene man fixar.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Här finns bevis för att det fungerar. Har kommit upp andra bilder från folk som lyckats.
Det går att göra.
Vad som krävs för att genomföra detta är en orginal Viasatbox med ett pairat boxid till ett viasat abonemang.
Det svåra är sedan att man måste (Hacka) orginal boxen.
Man läser ut två nyckelpar som ligger själva hårdvaran av Viasats orginal box.
Dessa nycklar kallas Pairing key och Hardware key
Men att läsa ut dem är inte det lättaste, först måste man lyckas ta sig in i boxens hårdvara.
Sedan hitta de gömda nycklarna och läsa ut dem.
efter detta så stoppar man in dessa två nycklar och boxid (boxkey) i NewCS-1.67.
Lyckas man med detta så har man ViaSat HD...
Problemet är ingen vill släppa informationen hur man går tillväga för att (Hacka) själva boxen...
Någon har lagt ned mycket tid och energi på att genomföra detta första vändan och det är väl rätt sjävklart
att man inte talar om för alla andra hur man gått tillväga...
Fråga inte mig hur man gör, för jag har inte den kunskapen.
Senast redigerad av Minime den 2010-12-29 klockan 15:03.
Som sagt, screenshots är inga bevis då dessa kan modifieras precis hur som helst.
@Minime. OM lösningen är riktig som du skriver, varför håller man den då hemlig tror du? Är det för att via kanske kan spärra den? Dum fråga kanske...
Jaja, jag ger upp och inväntar sanningen någongång i framtiden...... kanske. ;-)
Skälet att ingen lösning finns tillgänglig, är antagligen att det inte hos exempelvis Viasat finns så många "sevärda" HD-kanaler än. Därför vill man kanske hålla lösningen för sig själv, annars skulle kanske leverantörerna åtgärda lösningen på pairing. Vem vet...
@gotkeys?: God jul!