Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DM800, Gemini 5.1 - Missar vissa schemalagda inspelningar

  1. #1

    DM800, Gemini 5.1 - Missar vissa schemalagda inspelningar

    Har en återkommande schemalagd inspelning varje mån-fre
    Av 8 tillfällen har den missat 2 = 25% = hög felmarginal.
    Kan inte se något mönster. Den har både varit i standby och påslagen vid dessa olika tillfällen vad jag vet.
    Hur får man bukt med detta?

    Dm800hd pvr 250Gb
    Gemini 5.1
    CCcam 2.1.4

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Handhavande fel...

    Har aldrig hört talas om "problemet"
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    Handhavande fel...
    Det där får du gärna utveckla en aning. Om man låter boxen så orörd och den sköter sig tre gånger av fyra. Det är ingen hemma i huset då den dagliga inspelningen görs. Hur har jag då kunnat påverka detta?

    Värre var det med en gammal Dilog DVB-T jag hade för några år sedan. Där var man glad om hälften av inspelningarna kom med. Och hade man otur kunde alla som turligt lyckats bli inspelade, utanvidare raderas utan att man gjorde något alls...

  4. #4
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    En Enigma2 box missar inga inspelningar om man har gjort allt rätt, dvs. inte programmerat dubbel timers på 1 tuner, monterat HDD rätt, friskt nätverket om man spelar in på en NAS mm...

    Dålig signal eller ouppdaterat programkort när en inspelning ska starta kanske?

    Gemini 5.1 är inte den modernaste imagen (gamla drivrutiner och Enigma2) byt till en nyare om möjligt...
    Senast redigerad av bpl den 2011-01-19 klockan 12:17.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  5. #5
    Tror mig ha lokaliserat problemet!
    Det verkar som att det är efter att jag har gjort en omstart, som inspelningarna inte längre fungerar. De ligger med i timerlistan, men syns ej i EPG:n och fungerar inte. Tar jag bort dem och lägger in dem på nytt fungerar det perfekt tills jag gör en omstart igen. Detta kan jag leva med, då det är väldigt sällan jag startar om, men det är lite konstigt om ingen annan upplevt samma sak.
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    Gemini 5.1 är inte den modernaste imagen (gamla drivrutiner och Enigma2) byt till en nyare om möjligt...
    Vilken image tycker du att jag borde använda?

  6. #6
    Medlem gimmens avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    66
    Tackad
    2 gånger
    jag kör med gemmeni 5,10 i 2st 800 och båda är hur stabil som helst och har aldrig missat en timer inspelning och jag spelar in säkert 7-8 program i veckan funkar kanon .hur läger du till timern som ? via menyn eller via veb interfacet eller manuellt?????
    2St DB 800SE HD,GP3-DM800se-20120323-Sim2-ssl84b-by sat4fun,MG Camd 1,38+ CCamd 2,21!
    1St DB 800S HD,RamiMAHER-v-21-image-dm800hd-01-05 ,MG Camd 1,38+ CCamd 2,21

  7. #7
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Startar du om boxen med fjärren? Om du rycker sladden tappas EPG datan...

    LT6 1/2 SP2 eller nyaste iCVS med Gemini plugin om du gillar Gemini. Jag skulle satsa på LT6, LT6 1/2 SP3 borde komma snart...

    LT6 1/2 SP3 har släppts precis nu!

    LT6½ OE1.6 SP3 for all Enigma2 Dreamboxes released

    We have also done some fixes (minor) about some issues we have been reported.

    Openembedded
    OE 1.6

    Drivers:
    dm800/dm8000/dm800se/dm500hd/dm7025 hardware drivers - 20101215

    Secondstage:
    dm800/dm8000/dm7025 #76
    dm500hd/dm800se #80

    Enigma2:
    20110201 Experimental

    Internal LT revision
    3481

    Enjoy the new image, and feel free to give us feedback for anything you do not like!

    Note 1: Since this is image is based on LT7's code the LT Link Manager control file
    is not lt6links.cfg anymore it is now lt7links.cfg

    IMPORTANT!!!
    Due to all discussions that has followed when Gemini Team removed the download of softCAM's, we have decided that for now we will do the same. We do not know if the softCAM's are legal or not till now.

    You can download the image from the forum.

    Regards
    Roulitsas/LT-Team
    Senast redigerad av bpl den 2011-02-17 klockan 08:47.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss