Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: EPG, DM500, Ser bara två program?

  1. #1

    EPG, DM500, Ser bara två program?

    Det här har säkert varit uppe många gånger, och jag ber om ursäkt för det.
    Håller på med en dm500s gemini 4.70 och CD abb
    Men EPG:n visar ju bara nuvarande och nästkommande program. Hur får man mer liv i den? Plugin? Inställning? Något annat?

    Tycker mig ha läst mycket om detta innan, men hittar inget just nu. Går ej att bara söka på EPG med sökfunktionen, då det är för kort...

    Tacksam för hjälp...

  2. #2
    Lite efterforskning och laboration visar att Comedy Central bär på mycket EPG data. På min DM800 ställde jag in EPG refresh att hämta där varje morgon. Ser nu nästan en vecka fram i tiden. Dock lite mindre på TV3. Vet ej om det är tillfälligt eller är det så att man bör hämta EPG från fler kanaler än comedy central?
    Vet inte om funktionen EPG Refresh finns i Gemini 4,7 på DM500:an, men det går väl att lägga en annan timer på den kanalen en stund?

    Hur som helst, kanske kan vara till någon nytta för någon annan oxå. CD EPG finns på Comedy Central

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Verkar skillja en del hur man hanterar detta från image till image. Själv kör jag GP2 5.1 och där funkar det inte heller riktigt ok, min lösning på det var att addera fler kanaler som den skall hämta EPG data från... så klockan 04.30 så hämtar den från svt1, tv3, kanal5, canaldigital, discovery, mm ingen bra lösning med det funkar Tror det finns några andra trådar i forumet och lösningar kring detta, det är bara att söka.

  4. #4
    Får fortfarande ingen EPG på TV3. Någon som vet om det är tillfällig störning eller ligger den någon annanstans?
    Som jag skrev innan får jag ca 1 veckas EPG på alla kanaler från Comedy Central, men inte till TV3. Några tips?
    På DM800:an har jag lagt in ComCentr. i EPG refresh, vilket fungerar ypperligt, förutom TV3

    Edit: Fungerar nu
    Senast redigerad av johansjostrand den 2011-01-25 klockan 12:33.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss