Sidan 9 av 14 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 131

Ämne: Hjälp alla cams borttagna från Gemini server

  1. #81
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    nej jag är för dålig för terminal helt enkelt.. jag tog hem en färdig image. haha väldigt smidigt

  2. #82
    Är där ingen vänlig själ här som kan skriva ner en guide som fungerar till 100% om hur man installerar mgcamd och config manuellt. Jag har testat allt som står i denna tråden utan att det fungerar. Jag lyckas installera mgcamd, men sen tar det stop där. Jag har även testat med att kopierar filerna från min andra box men utan framgång. Jag har en DM500c box med gemini 4.6.

  3. #83
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Men varför inte köra direkt från prompten på boxen !!! Vad är problemet, är det att man måste skriva kommandon, och inte kan klicka sig fram i någon grafisk dynga. Lär er den riktiga vägen så fixar ni detta på mindre än 5 minuter.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #84
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Men varför inte köra direkt från prompten på boxen !!! Vad är problemet, är det att man måste skriva kommandon, och inte kan klicka sig fram i någon grafisk dynga. Lär er den riktiga vägen så fixar ni detta på mindre än 5 minuter.
    Jag har inga problem med att skriva kommandon men det vorre bra o veta vad man ska skriva. Ni som nu sitter på en massa kunskap om ämnet kanske kan vara vänliga och lära ut och på det viset så kan fler lära ut. Förstår att du/ni kanske tycker det är jobbigt med en massa "dumma" frågor men som vanligt finns det inga dumma frågor utan bara dumma svar.

  5. #85
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Kommandona är beskrivna säkert 200 ggr, och även i denna tråd. Läs lite bättre !!
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #86
    Citat Ursprungligen postat av linkan77 Visa inlägg
    Äntligen fick jag till det. Jag har en 500s, skriver hur jag gjorde om det är någon annan än jag som har tummen mitt i handen och inte vill sitta 4 timmar.

    1. Ladda hem mgcamd från filarkivet.
    2. Ftp över mgcamd.ppc till /var/bin och döp om den till bara mgcamd
    3. Ladda hem Dream box Control Center, ifrån filarkivet
    4. Följ sedan denna gudie http://www.comhit.net/content.php/15...C3%A5-Dreambox
    5. Starta om boxen
    6. Klart
    Även jag fick detta att fungera på min DM500c och gemini 4.6, tog dock ett par försök

  7. #87
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    54
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av laban18 Visa inlägg
    Är där ingen vänlig själ här som kan skriva ner en guide som fungerar till 100% om hur man installerar mgcamd och config manuellt. Jag har testat allt som står i denna tråden utan att det fungerar. Jag lyckas installera mgcamd, men sen tar det stop där. Jag har även testat med att kopierar filerna från min andra box men utan framgång. Jag har en DM500c box med gemini 4.6.
    Sen finns det en guide i Guider sektionen:
    http://www.comhit.net/content.php/15...d-på-Dreambox

  8. #88
    Donator
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    217
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Men varför inte köra direkt från prompten på boxen !!! Vad är problemet, är det att man måste skriva kommandon, och inte kan klicka sig fram i någon grafisk dynga. Lär er den riktiga vägen så fixar ni detta på mindre än 5 minuter.
    Ibland kan ni som kan lite mer än oss alla andra vara så härligt råa mot nybörjare :-P

    Dock så har du en poäng & det är att alla har vi varit nybörjare och fått leta upp all information själv.
    Man vill ju samtidigt inte bjuda på all kunskap direkt utan som nybörjare så behöver man gå på lite "vägbulor" och på sett så blir man mer kunnig & lär sig enormt mycket mer.

    Jag hade själv problem med att få in Cammen på min DM800HD Clone men efter lite strul och testande så fick jag det att fungera. Utan att ta den lätta vägen och be någon om komplett hjälp.
    Nu vet jag exakt hur man gör och har hjälpt ett par mindre kunniga att komma på rätt väg.

    (Detta är skrivet på ett kärvänligt sätt och hoppas ingen tar illa vid sig eller tycker att jag är någon form av besserwisser :-P )

  9. #89
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Kommandona är beskrivna säkert 200 ggr, och även i denna tråd. Läs lite bättre !!
    Jag är nybörjare inom detta med Dreambox, men just det här är inget problem för mig.

    Men bara detta att du skriver att kommandona är beskrivna här säkert 200 ggr, tycker jag visar att det det saknas ett bra sätt att åskådliggöra med olika guider?

    Hade det funnits bra sådana, så hade sannolikt den som söker svaret många gånger själv funnit en bra guide. När så inte varit fallet, så hade de som, med en förståelig motvilja, skrivit samma sak åtskilliga gånger, bara behövt hänvisa till den och den guiden. Eftersom det sannolikt finns många andra frågor som kanske också beskrivits hundratals gånger, så är det självklart så att oerhört mycket av den hjälp som görs här, utgörs av upprepningar - sånt som inte skulle behövt skrivas med ett mycket välutvecklat guidesystem?

    Eftersom det inom allt, finns finns ett väl utvecklat fikonspråk. På den här typen av forum är det inte minst alla Linux-körkortningar som ställer till det för många som inte lärt sig dessa i tillräcklig utsträckning, men med allt bättre programvara går det med dagens programvara att klara sig rätt bra ändå. Kan jämföras med datorn begynnelse, då det var typ Basic, med "goto" och sånt som gällde. Idag är programvaran oerhört mer utvecklad och användarvänlig.
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-02-23 klockan 22:45.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  10. #90
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    Jag är nybörjare inom detta med Dreambox, men just det här är inget problem för mig.

    Men bara detta att du skriver att kommandona är beskrivna här säkert 200 ggr, tycker jag visar att det det saknas ett bra sätt att åskådliggöra med olika guider?

    Hade det funnits bra sådana, så hade sannolikt den som söker svaret många gånger själv funnit en bra guide. När så inte varit fallet, så hade de som, med en förståelig motvilja, skrivit samma sak åtskilliga gånger, bara behövt hänvisa till den och den guiden. Eftersom det sannolikt finns många andra frågor som kanske också beskrivits hundratals gånger, så är det självklart så att oerhört mycket av den hjälp som görs här, utgörs av upprepningar - sånt som inte skulle behövt skrivas med ett mycket välutvecklat guidesystem?

    Eftersom det inom allt, finns finns ett väl utvecklat fikonspråk. På den här typen av forum är det inte minst alla Linux-körkortningar som ställer till det för många som inte lärt sig dessa i tillräcklig utsträckning, men med allt bättre programvara går det med dagens programvara att klara sig rätt bra ändå. Kan jämföras med datorn begynnelse, då det var typ Basic, med "goto" och sånt som gällde. Idag är programvaran oerhört mer utvecklad och användarvänlig.
    Håller till fullo med dig. Ett bra system för guider finns på forumet, men det hela bygger på att medlemmar ställer upp med information. Detta gäller både våra guider och vår wiki. Kan känna att det kan vara svårt att motivera medlemmar att hjälpa till. Förslag mottages gärna på hur detta kan ske.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss