Sidan 8 av 14 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 131

Ämne: Hjälp alla cams borttagna från Gemini server

  1. #71
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    jag har testat allt, hela dan har jag försökt med olika metoder. men det måste vara något allvarligt fel på imagen. det är GP2 till en dm800 klon sim 2.01 ... jag funderar på att flasha om den nu igen med en image som är "färdig" med mgcamd och kanallistor. ja dvs om ingen kanske vet en fil som faktiskt fungerar.. jag installerade pluginen tunisisat, står att den är klar men inte dyker det upp något i pluginen.

  2. #72
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Testa tunisatpluginen som finns i denna tråd. Funkade på min 800klon med gp5.1
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  3. #73
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vad säger camen om du statar den från prompt. Skippa de grafiska verktygen som inte säger någonting & kör telnet som en riktig man. Du kan göra ALLT från prompt & dessutom får du loggning på vad som händer. Starta från /var/script
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #74
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    haha känns lite som överkurs för en lite tjej som jag :P har ingen aning om vad jag ska köra för kommando, gör jag det i dcc äns? kanske bara är lättare att flasha om med den färdiga imagen.. hmmm. jag testade tunisisatpluginen, la in den i tmp -> installerade -> startade om boxen men inget dykerupp i pluginfältet. :/

  5. #75
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    I plugins ska det naturligtvis INTE dyka upp något. Kolla i blå panelen.

    DCC vad är det för något ?? Som sagt SKIPPA de grafiska verktygen & kör telnet från prompten på din PC.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #76
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av arsenal Visa inlägg
    haha känns lite som överkurs för en lite tjej som jag :P har ingen aning om vad jag ska köra för kommando, gör jag det i dcc äns? kanske bara är lättare att flasha om med den färdiga imagen.. hmmm. jag testade tunisisatpluginen, la in den i tmp -> installerade -> startade om boxen men inget dykerupp i pluginfältet. :/
    Du ska få ett plugin som du kan köra för att ladda ner mgcamd och config.
    Blir samma som innan gemini plockade bort cam:arna från servern.
    Funkar inte det kanske du har fipplat för mkt med boxen. Flasha om och kör in pluginet, starta pluginet och ladda ner mgcamd.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  7. #77
    Citat Ursprungligen postat av LumberJack Visa inlägg
    Du ska få ett plugin som du kan köra för att ladda ner mgcamd och config.
    Blir samma som innan gemini plockade bort cam:arna från servern.
    Funkar inte det kanske du har fipplat för mkt med boxen. Flasha om och kör in pluginet, starta pluginet och ladda ner mgcamd.
    Var hittar man det pluginet? Jag har lyckats installera mgcamd men får inte den att connecta till min csp.

  8. #78
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av laban18 Visa inlägg
    Var hittar man det pluginet? Jag har lyckats installera mgcamd men får inte den att connecta till min csp.
    http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php?...2.1_mipsel.ipk

    FTP--> tmp, installera med fjärren. Hamnar under plugins. Starta pluginen och därfrån kan du ladda ner och installera mgcamd ocg mgcamd config. Sen får du som vanligt editera newcamd.list Kör du kortet i boxen måste du även installera server-programvara men det finns även det att ladda ner i pluginet.

    Har dock endast testat detta på dm800klon med gemini 5.1 så jag vet inte hur det fungerar på andra boxar eller image.
    Senast redigerad av LumberJack den 2011-02-14 klockan 09:33. Anledning: Glömde skriva allt

  9. #79
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Kanske bör tilläggas att när ni först installerat tunisat och ska in i plugins så är det alltså inte plugins i Blue Panel ni ska in i. Utan den från vanliga huvudmenyn. Där hittar ni pluginen för tunisat. Går in i den, väljer cams för GP3 (ja även om ni har en GP2-image). Installerad mgcamd1.35a samt configfiler för mgcamd.

    Starta om boxen - gå därefter in i BluePanel och mgcamd kommer ha dykt upp under Cams.

  10. #80
    Verkar inte funka på dm500c med gemini 4.6. Jag kan inte hitta filen när jag lagt den i /tmp. Är det ingen som kan skriva en bra guide till hur man gör det manuellt. Dom guiderna som skrivits hittils är inte 100%iga verkar det som. Om man t.ex laddar ner "senaste" camen som det står i en guide så finns inte dom filerna med som det skriv om i guiden.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss