Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Ingen hårddisk hittad eller initierad

  1. #11
    Jag får det här:
    OpenDreambox 4.0.0 dm 800
    dm 800 Login:
    Som sagt root går bra att skriva men inte password ?

  2. #12
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Är det kanske så att det är någon annan som fixat boxen åt dig ??? Då måste du fråga den personen om lösenord.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #13
    Det är inte frågan om fel löseord för jag får inget sånt meddelande utan boxen reagerar inte , alltså det går inte skriva in något.

  4. #14
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Du skriver blint, skriv lösenordet och tryck enter, först då får du feedback
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #15
    Som jag sa tidigare så inloggningnamnet går att skriva och efter att jag trycker enter så dyker det upp password men där hänger sig programet , alltså regerar inte när man vill uppge lösenordet

  6. #16
    Jag blev förvirrad första gången jag skulle logga in på samma sätt. Men bara skriv lösenordet trots att inget händer på skärmen och tryck enter..
    - DM800HD Second Edition - DVB-C Tuner -

  7. #17
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmmm.

    Skippa W# & kör linux som en riktig man !!
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #18
    Medlem kozmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmmm.

    Skippa W# & kör linux som en riktig man !!
    Du och ditt Linux tjöt! *ironi* Alla förstår att Linux är bättre, men det kräver således en hel del kunskap om operativsystemet och det är inte så lätt att "skola" om till Linux bara för att man plötsligt börjat pilla med Linux digitalboxar. Det är därför sådana här fantastiska forum som comhit.net finns för att man skall kunna dela information och kunskap oavsett vilket operativsystem man sitter bakom.

    Sry för OT!

    I övrigt så går det att söka sig till information i princip kring allt (putty, linux, kommandon etc), google is our friend! Den som söker han finner!
    DM800HD

  9. #19
    Finns inget annat sätt att aktivera hårddisken? Jag har försökt med Putty men går tydligen inte. Jag ser trögfattad kanske ut men så är det , har följt instruktionerna men kommer inte in i boxen

  10. #20
    Du har nog rätt Matkoh för jag köpte boxen från en kille och honom får jag inte tag på längre. Han verkar ju bytt lösenord på den.
    Finns det något sätt för mig att återställa lösenord utan att flasha om boxen och utan ändra på konfugurations inställningar?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss