[FONT=Times New Roman]
Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
Vet inte vad du menar när du säger att du "La sedan in den adressen på nätet"...? Men har du några ytterligare problem får du ställa fler frågor.

Det vi gått igenom hittills borde vara nog för att du ska få kontakt med Dreamboxen från en dator på samma nät (ditt hemma-nätverk).

Låter bra![/FONT]
[FONT=Times New Roman]Mitt uttryck, "La sedan in den adressen på nätet"...? var nog inget väl valt uttryck – kanske inte ens relevant att göra… [/FONT][FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]L[/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman] Vad jag menade var att jag i st f att skriva 192.168.1.1 för att se om datorn får kontakt med routern, så gick jag in i Explorer och skrev 192.168.1.19, för att se om min dator den vägen skulle nå min dreambox …[/FONT][FONT=Times New Roman][/FONT]
[FONT=Times New Roman] [/FONT]
[FONT=Times New Roman]
Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
[/FONT][FONT=Times New Roman]För att Dreamboxen sedan ska hitta ut på Internet så måste även Default Gateway och Nameserver vara korrekt ifyllda. Men återigen, om du använder DHCP så blir dessa inställningar automatiskt rätt, annars om du fyller i manuellt så skall dessa som regel peka på din routers IP-adress (precis som du skrivit i dina exempel).[/FONT]
[FONT=Times New Roman]
[/FONT]
[FONT=Times New Roman]Menar du här de adresser för Gateway och Nameserver som jag har lagt in i LAN, d v s 192.168.1.1 på båda – eller den Gateway och Nameserver som jag har för Internet, som börjar på 87. [/FONT]
[FONT=Times New Roman] [/FONT]
[FONT=Times New Roman]Det jag skriver inom det här, är nog lite åt det där: ”Det oklart skrivna är oftast det oklart tänkta” [/FONT]
[FONT=Times New Roman]Jag är lite helt klart dåligt insatt i sånt här, men förhoppningsvis blir det bättre [/FONT][FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]L[/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman] [/FONT]

Men det borde väl vara så nu, att låter jag den IP-adress som gav ping stå kvar och sätter i rätt nätmask, den för Internet/LAN(?) och rätt adress på nameserver och Gateway, så borde jag kunna nå ut på nätet, för att hämta hem vissa plugins/addons som jag behöver?