Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Internet till boxen försvann?

  1. #1

    Internet till boxen försvann?

    Jag satt o lekte lite med routern idag, ändrade på dhcp ip-listan bland annat.
    Det skulle jag visst inte gjort, för både bild o ljud försvann på boxen (dm500), programinfo finns dock kvar men det kanske går automatiskt vis parabolen?

    Från början kunde jag bara surfa in på boxen, men efter o ha återställt routern till samma ipnr som tidigare fick jag även upp ipnr för boxen.
    Jag tror inte att det ska vara något fel på inställningarna nu, de är iaf precis samma som de var innan, o allt verkar ju funka som det ska, förutom att jag inte kan se på tv då.

    Är det någon här som har lite bättre koll? Jag har iaf inga mer ideer, o frugan börjar bli sur på mig...

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Om du har dhcp aktiverat på boxen prova stänga av både router och box. Slå på routern och låt den starta upp innan du startar boxen. Då ska boxen fråga routern om en ny ip-adress och det ska fungera.

  3. #3
    Jo, har provat det med, det var först efter jag gjorde det som jag såg boxen i routern.
    Men fortfarande ingenting. Jag har uppkoppling till boxen, har inga problem med o gå in på ex. download gemini-server osv, o parabolen är helt ok.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    men om du kan komma åt geminis server i addons så har du ju internet åtkomst i boxen...då måste det vara ngt annat fel. Cammen har itne ändrat sig tillbaka till common interface igen ??

  5. #5
    Nope, kör 1.30, har funkat fint ett bra tag... Allt hände när jag ändrade routerns ipadresser på dhcp o startade om. Sedan dess har jag inte fått igång tvn igen trots att alla inställningar ska vara ok!
    Det jag skulle kunna tänka mig är om det måste till nån justering eller uppdatering på väg till min router. Allt annat tror jag mig ha kollat.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    men om du går in i addons. Går det att få upp listan på plugins i gemnini servern ?? Om det funkar så har du ju internet access. Verkar konstigt

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Har du kortet i boxen eller ansluter du till en annan box eller server?
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  8. #8
    Från server till router till box.
    Allt blev fel när jag började pilla med routern, därför jag trodde att jag fipplat bort något, men det visade sig vara något fel från servern, så när jag uppdaterade routern tappade den bort mig.
    Det positiva är väl att jag inte var helt ute o cyklade iaf, o nu kan jag i lugn o ro fortsätta labba med nätverket!
    Tack för all hjälp!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss