Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: newcs server pc (comhem) + CSP

  1. #21
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du kanske tänker på "Estimated total capacity"? Den siffran beräknas utifrån hur snabbt ditt kort svarar och vad tiden är emellan två ECM:er. Alltså teoretiskt sett hur många klienter ditt kort skulle kunna hinna med att serva om man belastar det till max. I ett normalt hushåll brukar kapaciteten räcka till gott och väl. Inget att oroa sig för alltså.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    54
    Tackad
    1 gånger
    Det var inte det jag tänkte på. Det var ett ord som slutade med ...utilization.
    Men som sagt så finns den inte längre kvar. Så jag antar att jag inte behöver oroa mig

  3. #23
    Medlem e_gons avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    113
    Tackad
    3 gånger
    hmm kanske en dumfråga, men vad är CSP? vad är meningen med att ha det?

  4. #24
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    CSP = CardServerProxy. Det finns en hel avdelning om CSP här i forumet. Kort sagt är det en proxy-programvara man kan koppla in mellan sin kortserver och klienterna.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #25
    Medlem e_gons avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    113
    Tackad
    3 gånger
    Det låter mycket intressant... har nog missat det helt Man tack för svaret!

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Du kanske tänker på "Estimated total capacity"? Den siffran beräknas utifrån hur snabbt ditt kort svarar och vad tiden är emellan två ECM:er. Alltså teoretiskt sett hur många klienter ditt kort skulle kunna hinna med att serva om man belastar det till max. I ett normalt hushåll brukar kapaciteten räcka till gott och väl. Inget att oroa sig för alltså.
    Lånar denna tråd lite granna.
    Som du väl påpekade räcker ju kapasiteten för hemmabruk. Men vad avgör kapasiteten igentligen? Det verkar som att dorfie hade 27.
    Mitt CSP experiment visar att 4 är den beräknande max kapasiteten. Funkar för visso hos mig men det är rätt lite ändå och då kanske jag inte kan ha en TV på dass utan att det börjar strula?
    Min csp är en liten mini PC med Intel Atom N330 (dual core 1,6ghz, 1Mb cahe) och 2GB minne. Är det way to low?

  7. #27
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    NEJ det är det inte!!

  8. #28
    Okej, tack för det raka och klara beskedet.
    Vad är det som avgör max kapasitet då? Förutsatt att allt är rätt konfat.

  9. #29
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mrBlonde Visa inlägg
    Lånar denna tråd lite granna.
    Som du väl påpekade räcker ju kapasiteten för hemmabruk. Men vad avgör kapasiteten igentligen? Det verkar som att dorfie hade 27.
    Mitt CSP experiment visar att 4 är den beräknande max kapasiteten. Funkar för visso hos mig men det är rätt lite ändå och då kanske jag inte kan ha en TV på dass utan att det börjar strula?
    Min csp är en liten mini PC med Intel Atom N330 (dual core 1,6ghz, 1Mb cahe) och 2GB minne. Är det way to low?
    Efter vad jag kan förstå så beräknar CSP kapaciteten med ett enkelt räkneexempel. Om man antar att tiden mellan två ECM:er är 10 sekunder och så mäter man svarstiden till 500ms (d.v.s. en halv sekund) så inser man att på 10 sekunder så hinner kortet betjäna 20 förfrågningar från klienter.

    Om du får en beräknad kapacitet på 4 så har du troligen väldigt långa svarstider.

    Din dator borde räcka till gott och väl för att köra CSP på.

    Såg i en annan tråd att du har problem med "ECM timeouts", det är troligen därför du får så lågt värde på kapaciteten. Har däremot ingen aning om varför du får ECM timeouts.
    Senast redigerad av atomized den 2012-05-30 klockan 14:04.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss