Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: 800hd pvr klon helt död

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger

    800hd pvr klon helt död

    Tjena, Jag är i lätt panik här i mitt vardagsrum.
    Fick en 800hd pvr klon av en polare och tänkte försöka sätta i mgcamd i den. Den hade gemeni installerad men inget mer.
    Kastade över filerna som ska vara till mgcamd och startade om boxen genom fjärrkontrollen.

    Helt svart, ingen lampa lyser förutom den som är vid nätverksuttaget på boxen, ingen bild eller något. Har den gått till de sälla jaktmarkerna eller kan man införskaffa en nullmodem-kabel och testa flasha om den genom en sådan?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Prova att dra ur strömmen ur boxen och sätt i strömmen så fort du kan,,,det skall gå fort. Så kanske den kommer igång

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Jag har en nollmodem du kan låna. Har precis själv satt igång en 800klon. Slå en pling bara.
    //wes
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger
    funkade din klon som den skulle? Jag hoppas jag får igång den. Vet inte hur det är med timebombs numer, men blir ju lite orolig.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger
    balob, du hade nästan rätt iaf, men tvärtom. Lät den vara utan ström i 10 min och nu får jag iaf displayen att lysa, ska koppla in den i tvn och hålla tummarna =)

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Funkar kanon. Bara man kör rätt image och bootloader för det sim man har. Testade ringa men inget svar. Har du bytt nummer?
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger
    Nej! det funkade inte ändå. Nu står displayen och blinkar. Dream multimeda --> error!
    blir nog den där kabeln ändå.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av LumberJack Visa inlägg
    Funkar kanon. Bara man kör rätt image och bootloader för det sim man har. Testade ringa men inget svar. Har du bytt nummer?
    Vilken image och bootloader är rätt?
    Jag har letat som f*n men kan ändå inte hitta en som funkar till min DM800 sim 2.01 bl76
    Den enda jag fått att fungera är pli-enigma2-jade2-dm800-20090504-6357.nfi

    //G

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    du tar bara en tidig bootloader t.ex. 69 eller vad den heter. om du ska rädda den med dreamup måste du ha rätt version av dreamup annars lägger den in en bootloader som kollar att det är en klon, länge sedan jag gjorde det med det va något med 7 på slutet....
    sedan går du bara in och hämtar en image som passar på t.ex. www.dm800sim2.com eller annat passande ställe...... finns många ställen och många varianter av images.... både för sim2.01 och andra kloner.....

  10. #10
    Tack för svaret

    Jag vill ju helst köra "The Gemini Project 3" men det verkar inte funger att lägga in en iCVS image, eller?

    DreanUp 1.3.3.7 funka inte men 1.3.3.4 fungerar fint.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss