Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 77

Ämne: Dreambox LIVE

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cyborgpunte Visa inlägg
    Inte mitt Wlan heller, men nu är det så smidigt att scandic har wlan gratis,

    ((om man nu inte vill köra 3G, ja edge blir lite svårt))

    Så kan jag koppla upp som jag skriver "laptop eller telefon eller whatever"
    Skulle jag mot förmodan släpa med Ipad fungerar det utmärkt med "Oplayer HD lite"
    Så fort jag kommer utanför mitt LAN, så kör jag ju mot min "transcoder/restreamer" ist. för direkt emot ngn DB.

    Jag skulle gärna se en guide på hur man gör "transcoder/restreamer" testade en gång förut men då gick det inte nå vidare bra...

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Hittar inte tråden, mah sök, gjorde några försök, prova själv att söka
    Då var det inte ngt nyare än vlc 086c typ .....
    Enklast med Zapstream, så du har samma stream hela tiden,
    detta förutsätter ju E1 pli jade final typ.....
    Så mina e2 burkar anvämds ej till detta utan en gammal 7020.
    osså göra en vlc.m3u med lämplig format o nedskalning.
    o klicka igång den och få typ 40-80 % cpu utilization
    snabbt nedtecknat sitter o jobbar

  3. #13
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Fattar inte vitsen med en sån värdelös app, Air Video streamar ju kanonbra via 3G i nuläget.
    Finns en tråd om hur man gör på forumet, kostar noll om man har jailbreak på telefonen.

  4. #14
    För mig var det i alla fall en perfekt app. Kräver inte att man har igång datorn med en Air Video server och den klarar även av EPG. Dessutom är den väldigt stabil, har inte haft någon krash eller minsta problem överhuvudtaget hittils. Eller ja den visar fel tid hos mig på programinfon, vet inte riktigt vad det beror på. Tror inte det verkligen kräver trådlöst N-nätverk, var nog mer en rekommendation för att få en stabil hög hastighet. Runt 10mbit i minimum brukar ju räcka. Däremot går det ju inte via 3G då.

    Men jag förstår varför många inte tycker den är något speciellt om ens mål är att streama TV utanför hushållet. Skaparen har dock sagt att han planerar att kanske lägga till stöd för det också, vilket kräver att man låter sin dator skicka ut strömmen istället.

    Nu finns den ju ute på Installous med så de som har Jailbreakat kan ju testa den utan kostnad. Detta var första appen jag köpt och jag hoppas att han får in tillräckligt med pengar för att motivera att utveckla den vidare med stöd för 3G, strömning utanför hushållet m.m.

  5. #15
    jag "laddade" ner appen och testade på min 3GS och den funkar (går att köra) men video hackar.
    jag er inte säker om det är mitt wifi som inte är N eller om det är min 3gs.

  6. #16
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Men varför bara för ifåne det finns ju en betydligt bättre värld där ute om man orkar lyfta på huvudet, den heter ANDROID.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Har du CLI på den då ??
    annars är det ju inget för män i ditt vokabulär.

  8. #18
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Klart man har :-} Inte har man väl en halvfärdig telefon som ifånen
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    OK, vad säger : dmesg, mount, df, du ??
    För mig är det bara att picka lite på petmojen, på min windows telefon.

  10. #20
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av altair4 Visa inlägg
    För mig var det i alla fall en perfekt app. Kräver inte att man har igång datorn med en Air Video server och den klarar även av EPG. Dessutom är den väldigt stabil, har inte haft någon krash eller minsta problem överhuvudtaget hittils. Eller ja den visar fel tid hos mig på programinfon, vet inte riktigt vad det beror på. Tror inte det verkligen kräver trådlöst N-nätverk, var nog mer en rekommendation för att få en stabil hög hastighet. Runt 10mbit i minimum brukar ju räcka. Däremot går det ju inte via 3G då.

    Men jag förstår varför många inte tycker den är något speciellt om ens mål är att streama TV utanför hushållet. Skaparen har dock sagt att han planerar att kanske lägga till stöd för det också, vilket kräver att man låter sin dator skicka ut strömmen istället.

    Nu finns den ju ute på Installous med så de som har Jailbreakat kan ju testa den utan kostnad. Detta var första appen jag köpt och jag hoppas att han får in tillräckligt med pengar för att motivera att utveckla den vidare med stöd för 3G, strömning utanför hushållet m.m.
    Skall du kunna köra utom hushållet så krävs en re-encoder vilket innebär att du måste ha en dator igång.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss