Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 77

Ämne: Dreambox LIVE

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger
    Min situation ser ut såhär, har en dreambox 800hdse som driver newnigma2 3.2.2. jag vill kunna,via min ipad, eller dator utanför hushållet.etc hotell kunna (kontakta) min dreambox som står igång hemma och kolla på den kanalen jag vill kolla på.
    Kan någon bara ge mig en steg 1-5 "howtodo" lista? sitter på en lina med 1.5mbit upp.
    Vore grymt tacksam!

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rawx Visa inlägg
    Min situation ser ut såhär, har en dreambox 800hdse som driver newnigma2 3.2.2. jag vill kunna,via min ipad, eller dator utanför hushållet.etc hotell kunna (kontakta) min dreambox som står igång hemma och kolla på den kanalen jag vill kolla på.
    Kan någon bara ge mig en steg 1-5 "howtodo" lista? sitter på en lina med 1.5mbit upp.
    Vore grymt tacksam!
    Kanske inte vad du vill höra men...
    1-3. Köp en mac.
    4. Installera iDreamX
    5. Aktivera streamning, och surfa in på datorns ip med paddan(ev. öppna portar om du vill göra det utanför hemmet)
    5,1. Välj kanal och luta dig tillbaka..

    Det går även att få streaming att funka på windowsdatorer också, med tex airvideo server. Men då måste du skriva en fil som kopplar id för alla dina kanaler till olika videofiler(korta, typ 1-2 sek). Då startar airvideo streamen efter att den korta videofilen körts klart.

    Men jag måste verkligen rekommendera iDreamX eftersom du får tillgång till epg, och har möjlighet att ändra bitrate så att du till och med kan titta på tv över 3g.

    http://www.macupdate.com/app/mac/24263/idreamx

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger
    De låter svin Nice!kan du ge mig en mer utförlig guidning? Jag har Mac!kan jag på detta sätt även streama till en annan dator när jag ligger på hotellet?

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger
    Jajjemen, det kan jag göra..

    Börja självklar med att ta hem iDreamX från länken ovan inlägg #32. När du startat programmet går du till Preference --> Boxes och ställer in Ip-adress login/pass m.m till din box(du kan testa så kopplingen funkar). Sedan går du till Preference --> Web interface och aktiverar den. Där kan du ställa in ett login/password till websidan du ska logga in på. Sen är det bara att köra på.. surfa in på din dators ip(observera portnummret(8282 som standard) använd /mobile om du loggar in från en mobil.

    Du ska kunna köra på en dator men jag tror du måste ha installerat mozilla pluggin när du installerar vlc, är inte hundra på hur det funkar.
    Ska du komma åt servern utifrån måste du såklart öppna portarna på routern(standard är 8282 för websidan, 8181 för videoströmmen)

    Det tror jag ska vara allt...


    ps. jag gillar även att redigera buketterna med iDreamX. works like a charm... ds.

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av martin84 Visa inlägg
    Jajjemen, det kan jag göra..

    Börja självklar med att ta hem iDreamX från länken ovan inlägg #32. När du startat programmet går du till Preference --> Boxes och ställer in Ip-adress login/pass m.m till din box(du kan testa så kopplingen funkar). Sedan går du till Preference --> Web interface och aktiverar den. Där kan du ställa in ett login/password till websidan du ska logga in på. Sen är det bara att köra på.. surfa in på din dators ip(observera portnummret(8282 som standard) använd /mobile om du loggar in från en mobil.

    Du ska kunna köra på en dator men jag tror du måste ha installerat mozilla pluggin när du installerar vlc, är inte hundra på hur det funkar.
    Ska du komma åt servern utifrån måste du såklart öppna portarna på routern(standard är 8282 för websidan, 8181 för videoströmmen)

    Det tror jag ska vara allt...


    ps. jag gillar även att redigera buketterna med iDreamX. works like a charm... ds.
    hur snabb mac behövs för att streama funkar det med en gammal mac mini?
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cloggs Visa inlägg
    hur snabb mac behövs för att streama funkar det med en gammal mac mini?
    Det vet jag faktiskt inte. Det enda jag har märkt är att när jag kör trådlöst mellan boxen och idreamx datorn(i.e dreambox --(kabel)--> router --(trådlöst)--> macbook) är att streamen avbryts om bandbredden blir för låg. Men när jag kör kabel är det inga problem.

  7. #37
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger
    Hejsan.. Har kört Pc och airvideo men vill få till någon annan lösning. Vill kunna se mina kanaler som jag har i min Dreambox till min iPad då jag ofta är ute på jobb och hamnar alltid på ställen som aldrig har fotbolls kanalerna!! Skulle gärna se en lösning utan pc/Mac igång. Om ddet nu finns...
    hittade denna youtube klippet men framgår ju ej vilken app det är han spelar i. Videon är ju så gryning och ingen kommentar.. Någon som ser/ vet vilken app eller som har annat tips..


    http://www.youtube.com/watch?v=EzvYG...e_gdata_player

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kavvis Visa inlägg
    Hejsan.. Har kört Pc och airvideo men vill få till någon annan lösning. Vill kunna se mina kanaler som jag har i min Dreambox till min iPad då jag ofta är ute på jobb och hamnar alltid på ställen som aldrig har fotbolls kanalerna!! Skulle gärna se en lösning utan pc/Mac igång. Om ddet nu finns...
    hittade denna youtube klippet men framgår ju ej vilken app det är han spelar i. Videon är ju så gryning och ingen kommentar.. Någon som ser/ vet vilken app eller som har annat tips..


    http://www.youtube.com/watch?v=EzvYG...e_gdata_player
    själv använder jag "dreambox live" i min ipad, funkar bra om man är på ett ställe med hyfsat snabbt/stabilt wifi, funkar dåligt med 3G.

    sen beror det ju förstås också på vilken uppkoppling du har hemma
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kavvis Visa inlägg
    framgår ju ej vilken app det är han spelar i. Videon är ju så gryning och ingen kommentar.. Någon som ser/ vet vilken app
    Oplayer,
    jag kör dennna både lokalt WiFI o från typ Hotellet (både på Ipad & Iphone),
    då mot min VLC-restreamer/transcoder, tilläggas att jag kör detta mot E1 box
    med ZAPstream PLIjade, blir enklast så.

  10. #40
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger
    okej!! Grymt skall testa detta!! Tack för tips!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss