Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 71 till 77 av 77

Ämne: Dreambox LIVE

  1. #71
    Hej
    Sitter nere i Thailand nu på wifi
    å tittar på tv genom Dreambox Live
    Funkar bra kan dock hacka till ibland

  2. #72
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    67
    Tackad
    1 gånger
    Har själv dreambox-live på min iPad, men kör istället med Slingbox HD. Det blir bättre bild och är lättare att hålla på med då dreambox-live sist jag provade inte kunde köra HD-kanalerna. Inget problem ur streaminghänseende för det är sällan man skulle ha nytta av HD då det kräver så mycket bandbredd, men det som stör mig är att då måste man även lägga in SD-kanalerna i bouqeten. Slingboxen är dessutom flera klasser bättre på att hantera skiftande bandbredd och packet loss.
    För de som inte är duktiga på att konfigurera routrar och hålla på med DynDNS så kan jag även inflika att en slingbox sköter det automagiskt, utan att sätta upp port-forwarding och liknande.

  3. #73
    ok, finns det en enkel anvisning till hur man kan göra detta? streama till spaden som nixxz lyckade med, e jag på rätt väg här? kolla in bild som jag bifogar please... =/ 1.jpg
    jag lyckas inte få det att funka... har dm800hd.
    tack grabbar...

  4. #74
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2012
    Inlägg
    30
    Tackad
    1 gånger
    Det ska fungera hemma på wifi utan att du öppnar några portar.
    Däremot om du försöker nå den utanför hemmet (tex via 3G), så ska du inte använda din lokala ip 192.168.0.14 i dreambox live. Du ska använda din publika adress. Använd Google och sök på what is my ip för att ta reda på den, om du inte vet den.
    Kom ihåg att inte sprida den publika adressen för lättvindigt, ska du skriva den här på forumet så välja att skriva tex x.x.x.x istället.

  5. #75
    hemma har det alltid funkat utan problem... men skulle jätte gärna vilja veta hur jag installerar det så jag kan se via 3g =( inte lyckats... finns det någon enkel steg för steg tutorial nånstans? tack för hjälpen!

  6. #76
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2012
    Inlägg
    30
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Mrpresidento Visa inlägg
    hemma har det alltid funkat utan problem... men skulle jätte gärna vilja veta hur jag installerar det så jag kan se via 3g =( inte lyckats... finns det någon enkel steg för steg tutorial nånstans? tack för hjälpen!
    Det är en säkerhets risk att öppna portar utåt utan att riktigt veta vad man gör, bara så du är medveten om det.

    Men i routern öppnar du start port 80 end port 80 till boxens ip. Även en till port regel till boxens ip med start port 8001 end port 8001.

    Sedan googlar du "whats my ip" för att ta reda på din publika adress. Det är den adress som resten av världen kan komma åt dig på.
    Ändra adressen till din publika adress i Dreambox Live, så ska det fungera.

    Tänk på att iaf ha bytt password på boxen, så att du inte har default inloggning.
    Annars tycker jag att du öppnar portarna, provar om du tycker att det fungerar som du vill. Om det gör det så stäng portarna igen (ta bort reglerna) och läs på för att få till en säkrare lösning, tex VPN. En VPN över PPTP är ganska enkel att få till, men inte den säkraste men iaf bättre än utan säkerhet alls.

  7. #77
    Har läst tråden med stort intresse, men får inte till det externt. Internt fungerar det utmärkt..
    Har öppnat port 80 resp. 8001.
    När jag sätter den externa ip adressen i dreambox live och trycker på done så stängs appen ner.
    När jag öppnar upp den igen så står den ursprungliga wifi adressen där igen ?

    Varför sparas inte den publika adressen tro?

    Edit: Hittade felet, hade routat galet.
    Senast redigerad av p-c den 2013-04-23 klockan 17:18.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss