Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Dreambox DM 800 S PVR ny c-tuner & comhem

  1. #1

    Dreambox DM 800 S PVR ny c-tuner & comhem

    Hej.
    Jag har köpt en DM800s PVR. Beställde en kabeltuner och satte i eftersom jag har comhem.
    Problemet är att jag inte får in en enda kanal! Jag funderar på några saker:¨

    1. C-tunern har en F-kontakt in och vanlig antennkontakt ut. Där använder jag en adapter för att kunna koppla in antennsladden (kjell&company art:30420). Har jag missat något där? Det står i dreamboxen att det är en c-tuner.

    2. Kan man söka kanaler om inte comhemkortet sitter i rätt? Finns det en risk att min dreambox inte kan ta comhemkortet?

    4. Täckplåten på boxens baksida passar inte när man bytt ut tuner. Finns det att köpa?

    5. Övriga tips?

  2. #2
    Jag har samma frågor!!

    Citat Ursprungligen postat av mommo Visa inlägg
    Hej.
    Jag har köpt en DM800s PVR. Beställde en kabeltuner och satte i eftersom jag har comhem.
    Problemet är att jag inte får in en enda kanal! Jag funderar på några saker:¨

    1. C-tunern har en F-kontakt in och vanlig antennkontakt ut. Där använder jag en adapter för att kunna koppla in antennsladden (kjell&company art:30420). Har jag missat något där? Det står i dreamboxen att det är en c-tuner.

    2. Kan man söka kanaler om inte comhemkortet sitter i rätt? Finns det en risk att min dreambox inte kan ta comhemkortet?

    4. Täckplåten på boxens baksida passar inte när man bytt ut tuner. Finns det att köpa?

    5. Övriga tips?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    125
    Tackad
    13 gånger
    Har du lagt in cables.xml på boxen?

    var/etc/cables.xml

    Om det är en satellitbox du beställt så ligger nog satellites.xml där istället
    --------------------------------------------------
    DM500-T
    - DM600-S PVR - Openbox S10 PVR
    Asus EEE PC 900 - Todos Argos Mini II - OScam 1.20-unstable
    --------------------------------------------------


  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av mommo Visa inlägg
    Hej.

    4. Täckplåten på boxens baksida passar inte när man bytt ut tuner. Finns det att köpa?
    Bytte precis tuner på min Dreambox DM800 och har samma problem. Täckplåten passar inte. Någon som vet var man får tag på täckplåtar?

  5. #5
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rhymer Visa inlägg
    Bytte precis tuner på min Dreambox DM800 och har samma problem. Täckplåten passar inte. Någon som vet var man får tag på täckplåtar?
    http://www.satvision.se/dreambox-dvb...tan-p-502.html
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    OpenPli och Cablescan.

  7. #7
    Tack för tipset men den passar inte! Bytte till en DVB-S2 tuner och täckplåten som var för DVB-T tunern som satt i från början är i ett stycke med två hål för antennerna. Tyvärr passar de hålen inte till DVB-S2 tunern. Kan man köpa en hel täckplåt som har en öppning som passar den plattan du skickade?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss