Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Alla Canaldigitals HD kanaler utom SVT HD funkar...

  1. #1

    Alla Canaldigitals HD kanaler utom SVT HD funkar...

    Har en DB8000 som tidiagare funkat bra med SVT HD. Dock har dom lagt av, hittar dom inte efter kanalsökning. Har bytt image, och undrar om dom inte ligger i satellit.xml.filen, och därför saknas?

    BBC HD, Discovery HD, National Geographic Channel HD, History HD, Silver HD, etc etc. funkar bra.

    Var hittar man en uppdaterad satelite.xml fil, om det är den som strular, eller skall man ta en manuell sökning? Vilka värden ska man då ange?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Skapa en egen satellites.xml frå satellites-xml.eu
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    TACK!! Utmärkt förslag på en toppen sida som alla borde känna till!!

    ( verkar som om min fil saknar lite data, som grejas av denna sida) Ska hem o testa ikväll!

    MVH

    JF

  4. #4
    OK.....känner mig lite korkad......plockade in en egen satellit.xml, och kanalsökte......Fick inte in SVT1 HD eller SVT2 HD....

    Men SVT 1 STLM, SVT1 GBG, SVT1 Värmland osv. Och dom var ej HD....fast det ligger två kanaler som bara heter SVT1 o SVT2, och dom verkar vara i HD. Är det dom som bytt namn och tidigare kallades SVT1 HD osv? Verkar så.....Så jag har haft dem hela tiden utan att hitta dem i mängden....

    MVH Ior....:-)

  5. #5
    Medlem Tigriss avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Ort
    Sweden, Malmö
    Inlägg
    30
    Citat Ursprungligen postat av kanonkurtan Visa inlägg
    OK.....känner mig lite korkad......plockade in en egen satellit.xml, och kanalsökte......Fick inte in SVT1 HD eller SVT2 HD....

    Men SVT 1 STLM, SVT1 GBG, SVT1 Värmland osv. Och dom var ej HD....fast det ligger två kanaler som bara heter SVT1 o SVT2, och dom verkar vara i HD. Är det dom som bytt namn och tidigare kallades SVT1 HD osv? Verkar så.....Så jag har haft dem hela tiden utan att hitta dem i mängden....

    MVH Ior....:-)
    Mig verterligen så ska dom heta SVT 1 HD och SVT 2 HD
    VU+ SOLO2 - Open ATV 4.0
    DiseqC-A: Astra 19.2°E // DiseqC-B: Hotbird 13°E // DiseqC-C: Astra 4.8°E // DiseqC-D: Thor 0.8°W

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    SVT1 HD.
    SVT 2 HD finns bara hos Viasat, Boxer och Com Hem.

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Sweden Värmlansd
    Inlägg
    6
    Jag hoppar på denna tråd.

    Jag kan inte få in TV3 eller kanal5 samt lite övriga kanaler med denna rad nedan, men om jag byter ut Polarization till 1 så kommer dom in men då försvinner alla tv4 kanaler. är det någon som har en ide vad detta kan bero på ? jag har provat att lägga 2st strängar med olika polarization med 0 & 1.

    sat name="Intelsat 10-02/Thor (0.8W)" flags="1" position="-8">
    <transponder frequency="11216000" symbol_rate="24500000" polarization="0" fec_inner="5" system="0" modulation="1"/>

    För övrigt
    DM800HD se
    newenigma2
    cccam2.1

    Mvh
    Jonas

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    TV3 och Kanal5 ligger på 11389H så då borde din rad se ut något liknande:
    sat name="Intelsat 10-02/Thor (0.8W)" flags="1" position="-8">
    <transponder frequency="11389000" symbol_rate="24500000" polarization="1" fec_inner="5" system="0" modulation="1"/>
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Sweden Värmlansd
    Inlägg
    6
    ja det är det som är det luriga det har ju inget med den raden att göra tycker jag

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    De här raderna är ju tagna ur filen satellites.xml. Varje transponder ska ha en rad i den filen. Canal Digital har på senare tid flyttat rätt många kanaler mellan olika transpondrar. Om du har problem att få in vissa kanaler så bör du i första hand se till att du har en uppdaterad satellites.xml.

    Du kan skapa en uppdaterad satellites.xml med de satelliter du önskar på:
    http://satellites-xml.eu/
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss