Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: diginor 7700 problem

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger

    diginor 7700 problem

    Hejsan, har en server på en laptop med newcs 1.65 och har precis bytt från boxer till canaldigital och servern fungerar fint ihop med min ip9000 och mgcamd men nu försöker jag få till det med diginor 7700. Jag får bild i ca 30 sek sen försvinner bilden eller fryser sig. Byter jag kanal så hoppar det igång i ca 30 sek till och sen stannar det igen. Det borde väl vara camen i boxen som inte vill riktigt då, eller? Jag kan ju också välja i boxen mellan cccam och g-share. Skulle vilja få igång cccam med newcsservern. Men då måste jag ftp:a in i boxen och lägga till en N: rad, eller hur? men jag kommer inte in i boxen. Vad är lösenordet? har provat root dreambox, root relook.

  2. #2
    Hejsan har du löst passwordet, jag saknar det jag med?? Har du testa köra x -cam som man kör i 8800 burken

  3. #3

    Hur får man in mgcamd?

    Köpt en diginor 7700 och fattar nada!
    Har använt diverse dreamboxmodeller tidigare och har inga problem med dom.
    På deras storebror 8800 så ska det typligen räcka att lägga in filer på ett usb-minne och stoppa i det, så installeras det själv.
    Men hittar ingen info hur man gör på en 7700.
    Tacksam för lite hjälp.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss